Musik kontroll på hörlurar sladden som på Iphone?

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Wacko, 6 maj 2013.

1. Wacko

Wacko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hejsan.

Jag har precis gått över från appel till adroid och jag gillar det verkligen! Jag har köpt en HTC one som jag är sjukt nöjd med. Men.. Jag saknar verkligen att kunna kontrollera tex spotify via kontrollen på hörlurar sladden. På Iphone så kan man ju dubbelklicka för att byta låt, höja och sänka volym mm direkt via kontrollen på hörlurs sladden. Att mina appel orginal hörlurars "musik kontroll" inte skulle fungera på min nya HTC one förstod jag men hörlurarna man får med i kartongen på HTCn har bara en knapp för att pausa/spela. jag kan inte dubbelklicka för att byta låt lr höja och sänka volymen via dom. Men vad jag förstått det som så finns det inga hörlurar till adroid som har funktionen som ipone har? någon patent grej? Är det så eller finns det några hörlurar att köpa som stödjer dom här funktionerna. Är det isåfall samma på alla adriod telefoner eller måste jag hitta några som går till min HTC?

MVH Jimmy

2. fdacic

fdacic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fel del av forumet?

3. Maxxan

Maxxan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det finns flera hörlurar i olika prisklasser med liknande funktioner, tex dessa. Annars kan du använda någon app om dina hörlurar nu bara har en knapp, tex JAYS Headset Control

Ps. Jag tror Apple har något patent där också när det gäller att höja/sänka volymen.

Last edited: 7 maj 2013
  4. Solillaquist

Solillaquist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ah, nice. Visste inte om att det fanns en app för det.

5. nictc

nictc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 8+
    På mina beats jag fick till någon HTC mobil så går de inte ändra låt på min Samsung, utan den ''ändra låt'' knappen på hörlurskontrollen höjer eller sänker bara ljudet. Går de att ställa in så den ska ändra låt när jag klickar på den istället?

6. Mjodroid

Mjodroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Samsung har tyvärr låst extraknapparna till volym. Stendumt men men....