Problem: Musik stannar efter någon minut

Diskussion i 'Xperia V' startad av no1daag, 3 oktober 2013.

1. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har ett konstigt problem. När jag lyssnar på musik ( spelar ingen roll vilken musik app jag använder, Spotify, Walkman, Google Music eller Tiny shark) och samtidigt surfar ( Chrome) så stängs musiken av ( appen stängs) efter någon/några minuter.

Om jag bara använder en musikapp så fungerar det bra. Men kopplar jag upp mig så stängs musikappen av efter någon minut.

Har även haft problem med att samtal inte kommer fram.

Har inte gjort en fabrikåterställning än men ska göra det. Bara undrar om någon har varit med om detta förut?

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Låter som samma problem som jag har. Och det är när jag surfa via Chrome, eller Stockwebläsaren. Jag kan nog besvara frågan relativt säkert. Orsaken till det som du talar om, är att Chrome och webläsarna tar väldigt mycket arbetsminne i anspråk på vissa sidor, vilket gör att android stänger ner musiken eller de appar som du då kanske inte verka använda. Det är samma orsak till varför Launchern ritas om t ex. Ett problem som jag inte vet hur man skall lösa. Vad jag förstått så finns det 3 etapper. Förstå skall den stänga ner appar som inte används aktivt. Räcker inte detta, så stänger den även ner aktiva appar. Och skulle detta inte räcka, så rycker då även Launchern och musikspelaren. Kan ha fel, men tror inte det. Det finns webläsare som är lättdrivna, men tycker ingen är lika bra som stockwebläsaren eller Chrome.

Det är helt enkelt nästan omöjligt att lyssna på musik, samtidigt som man surfar och har skype igång. För Skype stängs ner först, och sedan musiken. Det tråkiga är att musiken börjar om ifrån toppen av spellistan när musikspelaren krashar. Det skulle ju visserligen lätt fixas om spelaren kom ihåg vart den stannade och när man trycker play fortsätter där den stanna. Skype och Microsoft skulle ju kunna fixa problemet med skype om det faktiskt vid hel nerstängning inte loggar ut en, och då skickar push för att väcka upp skype när detta ske. DÅ skulle man inte märka att skype slocknat.

Last edited: 3 oktober 2013
  3. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Skönt att höra .... ( eller inte) att man inte är själv med problemet.
    Det kan ju inte vara hårdvarumässigt då det fungerar på mina gamla telefoner, typ Motorola Atrix och ZTE Blade .
    någon som har rootad sin telefon och har samma problem?