Musik till högtalarna via Bluetooth

Diskussion i 'Allmänt' startad av Dabbi2000, 22 sept 2010.

1. Dabbi2000

Dabbi2000 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Undrar om någon kan mer om detta...

Jag har ett fantastiskt bra Logitech högtalarsystem i vardagsrummet som i nuläget är kopplat till en gammal media-dator. Jag har med lite hacks och tweaks gjort det så att jag kan fjärrstyra musikspelning på den via Android telefonen men det är krångligt och långsamt.

Mycket bättre vore att styra musikspelning via en Android musikapp, direkt på telefonen och att ljudet skickas via Bluetooth till högtalarna (även Wi-Fi koppling vore bra).

Är detta möjligt? Har ni tips/länkar?

2. CJ954RR

CJ954RR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Ja jag har funderat på det samma. Man kan ju streama ljudet ifrån telefonen via Bluetooth, och för det behövs en mottagare som kan ta emot Bluetooth i A2DP. A2DP innebär enkelt förklarat att den klarar av stereo. Det innebär även att telefonen måste ha A2DP-stöd, nu vet jag inte vad du har för telefon men dom flesta nyare mobiler klarar det.

Jag har kollar på några alternativ. Ett är en Chordette Bluetooth DAC, en "avancerad enkel" historia som har fått bra betyg, men den kostar där efter: http://www.a2dp.info/Adapters/Chordette-Gem-Bluetooth-DAC.html

Jag funderar på att prova en annan produkt, bluetooth stereo-headset med 3,5 mm utgång från Sony Ericsson. En billigare lösning som borde duga för slö-lyssnande: http://www.sonyericsson.com/cws/pro...blephones/hbh-ds205?cc=se&lc=sv#view=overview

Det borde finnas fler alternativ ifrån andra tillverkare än SonyEricsson, men jag har inte hunnit titta närmare på det ännu. Tycker dock att det är ett dåligt utbud med Bluetooth-DACar avsedda för att kopplas direkt till stereon...

3. niben

niben Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. CJ954RR

CJ954RR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Kanon! Precis vad jag har letat efter. Billig oxå!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

5. Dabbi2000

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjaha, ser ut för att vara precis det jag letar efter!

Förstår jag det rätt att du inte behöver koppla ngt till själva telefonen, den alltså skickar ljudet (via software) över Bluetooth?

6. niben

niben Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis, den kopplar till telefonen med bt inga kablar krävs.

7. dijonken

dijonken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en sån, den fungerar prima. <3

8. Dabbi2000

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ok och kvaliteten måste väl vara 100% eftersom det är digital överflyttning?