Musik tystnar... låt snurrar vidare

Diskussion i 'Blade' startad av Saia, 28 maj 2011.

1. Saia

Saia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sedan uppdateringen till 2.2 har standardversionen av musikspelaren börjat med ett märkligt beteende. Efter en, två låtar så blir det tyst.

- Låser upp med gestlåset och ser att musikspelaren kör en ny låt men inget ljud.

- Kopplade bort MW600 och anslöt direkt vanliga standard-headset men fortfarande ljudlöst.

- Aktuell låt gick i pausläge vid hanterandet med anslutning och bortkoppling av headset.

- ca 1:50 in i aktuell låt, utan headset, började det låta svagt och snart nådde normal högtalarvolym.

- Backade tillbaka till tidigare i låten och det lät då också.

Någon som begriper vad jag försöker förklara och som dessutom har någon förklaring?

Trist att sitta på cykeln och hålla på och fippla med MW600 för att kunna njuta av egen musik och inte bara radion.

2. ChristofferL

ChristofferL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

På min Blade som jag kör 2.2 original (Comviq) på hade jag exakt samma problem med att efter 1-3 låtar så försvann ljudet (använder också MW600). Kom inte fram till någon lösning, utan bytte musikspelare till Winamp. Nu uppstår inte felet längre... Men vad det beror på, har jag ingen aning om :)

Last edited: 28 maj 2011
  3. Kossan

Kossan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

har samma. stänger man ner musikuppspelningen under services med valfri task manager eller i settings och sen dödar musik-appen och startar igen så fungerar det för mig. störande.

4. Saia

Saia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för de två "work arounds"!
    Ska förmodligen prova både det ena och det andra alternativet.
    Men senare idag... :-D

EDIT: Tack! WINAMP verkar fungera hur fint som helst! Ser fram mot kommande cykelturer... :-D

Last edited: 29 maj 2011