Musik Widget?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av ezgenesis, 30 jun 2010.

1. ezgenesis

ezgenesis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tjo!

Till och börja med vill jag bara uttrycka att jag är såå nöjd med min svarta nya leksak. Är inna på vecka 2 nu med den, och efter att ha flashat om den funkar GPSen som den ska, allt är frid och fröjd. Förstår inte hur vissa lyckas kräma 50 timmar ur den på en laddnig, jag lyckas 12 med väldigt sparsam användning och varsam bearbetning med fulla laddcyckler på de lilla batteriet...

Men nu till frågan, är det bara jag som saknar en förinstallerad musikwidget på Galaxy? Detta är min 3:e android, och har aldrig haft en utan en vettig musikwidget... Har jag missat nått?

Om jag inte är ensam om detta problemet, finns de några tipps på någon bra? Pure funkar inte mot samsungs spelare, något annat förslag?

2. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag önskar jag visste vad jag gjorde annorlunda för jag har haft en batteritid på över 50 timmar den senaste fulla laddcykeln. Man får dock se framöver om man får en bättre koll efter fler cykler med mer varierat användande.

Ja, jag har saknat en sådan widget. Iofs lite för att ha något att fylla ut fler skärmar med men ändå. Du har iaf inte missat något eftersom det inte finns någon sådan med i telefonen.

Jag har ännu inte letat efter någon på market så tyvärr har jag inget tips, men det närmsta man kommer i telefonen är på låsskärmen om man har musik igång, då man får en liten widget-variant i toppen av fönstret där.

3. horvendile

horvendile Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har inte och har inte haft någon Android-lur (ännu, men funderar uppenbarligen eftersom jag är här), men om man har Spotify Premium, finns det då någon anledning att använda en annan musikspelare?

Det kan det mycket väl göra, fast jag inte har tänkt på den. Kan inte påstå att jag tänkt mycket på det alls.

4. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Det beror ju lite på. Jag skulle vilja påstå att det finns två anledningar att eventuellt använda en annan musikspelare.

1. Om du inte kan använda hur mycket data som helst med ditt abonnemang.
    2. Om musiken du vill lyssna på inte finns i Spotifys bibliotek.

5. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Så länge musiken du vill höra finns på Spotify är väl den enda anledningen jag kan komma på om man vill ha högre ljudkvalitet. Galaxy S stödjer ju flac, som är ett lossless-format.

Man måste inte streama med Spotify premium utan man har också möjligheten att ladda hem musiken då och köra offline.

6. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Meridian Ganska ful men väldigt bra!

Hade någon förut som hette "3" men lyckades inte hitta den - Lite snyggare.
    Man snurrade på en kvadrat för att navigera - riktigt kul 3d effekt!

7. horvendile

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Spotify listar även alla mp3-filer jag har på min telefon. Dock är det möjligt att dessa bara samlas i en osorterad hög, och jag är inte säker på om det går att söka bland dem på ett bra sätt.

Obs att detta inte nödvändigtvis gäller Spotify för Android, jag är på Symbian i dag.

8. Krukväxt

Krukväxt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Spotify är uppbyggt med spellistor, inte ett musikbibliotek som den inbyggda spelaren.
    I den inbyggda kan du browsa din musik via artist, album, genre, osv.
    Du kan bläddra mellan olika album, gå in på ett och sedan shuffla mellan dess låtar.
    Detta är långt så mycket najsare än att ha en stor lista med all musik som i Spotify.
    Jag förstår inte varför Spotify inte fixar så du kan ha ett ordentligt bibliotek, gör de det är jag helt såld, då ser jag ingen anledning till att använda något annat heller.
    Tills dess ser jag bara Spotify som ett komplement.

That's my thoughts :)

9. horvendile

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Visst, om det är så att Spotify bara lägger all ens lokala musik i en stor hög, då fattar jag om man vill ha något annat också.

10. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Metallica, Pink Floyd, Beatles etc.

11. ezgenesis

ezgenesis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jaja, de kanske inte var dom svar jag var ute efter, blev mer en diskution om Spotify... Men tack ändå...

Nu har jag vilket som installerat orginalspelaren från Eclair, med inbyggd widget, men kan fortfarande inte koppla till Pure...

12. Manji

Manji Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns en annan anledning till att ha en separat MP3 spelare också och det är batteriet. Lyssnar du på musik på telefonen, vare sig det är Spotify eller MP3, så drar du ur batteriet fortare såklart. Ska man bara lyssna kortare stunder, upp till en timme typ, så är det kanske inget problem men vill man lyssna längre än så så är nog en separat MP3 spelare att föredra. Har själv en Sony NW-X1050 som har 30+ timmars speltid och det kommer till användning framför allt när jag är ute och reser.

13. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Jag gillar äganderätten.
    Därför så kör jag inte spotify ;)

Försökte hitta musik widget tanka hem pure music widget (betalapp) men den funka inte med min galaxy S.
    Så jag är öppen för förslag :)

14. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du menar väl att du gillar att snylta på andras verk eller, för just finurligheten med Spotify är att även artisterna får betalt för sina verk medan du äger aldrig själva musiken utan bara rätten att lyssna på den inbakad i en mediabärare ;)

15. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Och du menar att dem tre exemplaren skulle göra att Spotify är kass och alla andra miljontals låtar är ointressanta för dig ? o_O

16. farquado

farquado Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

17. farquado

farquado Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Mixzing

18. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Nej jag köper min musik :)

Kan gärna ta debatten om snylta men känns som en annan topic eller forum för den delen också.
    Jo jag laddar ner musik men köper nog mer än dom 99:- som spotify kräver av mig varje månad.