Problem: Musiken stannar i nya versionen av Spotify

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Phjodor, 10 jul 2012.

1. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

I och med den senaste versionen av Spotify appen så har jag fått ett konstigt problem. Slumpmässigt så stannar bara musiken och jag måste starta om låten på nytt för att få det att starta igen. Då jag mest lyssnar på offline syncade låtar så vet jag inte om felet bara berör dem. Jag har iaf provat att ha telefonen i flight mode och felet sker fortfarande, hade en teori om att spotify tappade kontakt med någon server och då blev det paus på något sätt. Har pratat med vänner som har andra andoridmobiler vilka inte upplever problemet så jag undrar om det är någon här som märkt det?

Jag har iaf återgått till betan för den funkar flawless i min mening, saknar bara widget.

2. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Precis samma för mig.

3. jed_the_humanoid

jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Händer mig också men även när jag streamar. Lite bättre än förra versionen som i stället kraschade helt ibland. Ehm.

4. Boss302

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Menar du betan eller versionen med gamla GUIet?

5. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Aldrig hänt mig, dock streamar jag aldrig, bara noobs som gör det. Ladda ner istället.

6. jed_the_humanoid

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Gamla GUIet.

7. jed_the_humanoid

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Hehe, ta inte ditt användarnamn på för stort allvar ;)
    Ser inte problemet i att streama. Jag använder mestadels spotify för enskilda sökningar och har alltid full täckning i Gbg (förutom när Tele2 har sina berömda downtimes, men det är en annan historia). Att spotify stannar i det här fallet är uppenbarligen inte relaterat till det.

Kan tillägga att jag inte behöver starta om låten, utan bara trycka play igen så fortsätter den.

8. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

ok, hur kan du vara säker på att fele 2 inte är boven och att låten inte hann buffra klart?

9. Boss302

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Ja den var inte mycket att hurra över.

Edit: @Facit.
    Betan funkar bra men inte officiella releasen (för mig) Har svårt att tro att 3 (i mitt fall) spionerar på vilken version av spotify jag har o väljer att jävlas med den senare?
    Som jag tolkar OP så har han ju problemet även offline?
    Jag själv streamar allt. Måste ju göra av med mina gig varje månad :)

Last edited: 11 jul 2012
  10. jed_the_humanoid

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Vill bara förtydliga att första posten ju handlar om att det händer även i offlineläge. Och att jag svarade på hans fråga.

Som svar på din fråga: 95 % säker i alla fall. Tele2-problemet jag refererar till innebär att datatrafiken stängs av helt (ingen 3G/H) pga att de har tekniska problem ibland. Och då knasar allt som har internetkontakt under en längre period. Hastigheterna i sig när det funkar har jag inte haft några problem med. Sen märker man ju i handhavandet om det är en app som har tendenser att strula, när allt annat fungerar fint. Jag är nöjd med nya spotify överlag. No biggie så sett. Händer, men rätt sällan.

11. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jo det händer både om jag bara har spotify i offlineläge eller som sagt hela telefonen i flight mode och lyssnar på offline syncade låtar. Hittade dock att det verkar vara ett välkänt fel borta på spotifys community, hoppas fix kommer snart! Samt att de åter ger möjlighet att välja vara man vill spara offlinelåtar!