Musikspelaren kände igen Spotifylåtar, men inte längre

Diskussion i 'Desire HD' startad av Kruxillimux, 8 feb 2011.

  1. Kruxillimux

    Kruxillimux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tjena

    När jag för första gången installerade och började synca över en mängd låtar till offline-mode med Spotify, så märkte jag att jag även kunde se i princip alla de låtarna i vanliga musikspelaren också. Jag kunde där mycket enklare gå efter artister, använda mig utav SRS-förbättring samt göra smidiga spellistor.

    Då jag märkte att jag har fyllt upp hela minnet med dessa låtar så gick jag in i telefonen via datorn och tog bort Spotifymappen och dess "storage"-innehåll samt avinstallerade appen. Detta då jag inte hittade funktionen där man enkelt kunde välja/ta bort låtar och listor från offline-mode, den upptäckte jag senare.

    Nu när jag installerat allt återigen och varit noggrann med att välja vilka listor jag vill ha offline (samt hittat "återställningsknappen" för att ta bort alla offlinelåtar), så fungerar inte längre denna "link". Jag har förvisso typ 3-4 låtar från Spotify som jag kan hitta via "Artist"-fliken i spelaren, men det är långt ifrån uppemot 100 jag hade innan.

    Det var alltså kort och gott som att musikspelaren även hittade låtarna jag sparat ned via Spotify, utöver de jag lagt in manuellt. Någon som också upplevt denna supersmarta lösning och skulle kunna reda ut mitt problem?


    Tacktacktack :cool:
    /Krux
     
  2. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Dismount och sen Mount SD-card så läser den in allt igen, eller en enkelt omstart borde göra att den uppdaterar media biblioteket :)

    edit: kan ju vara nåt annat problem såklart men det är såhär jag gör när jag vill lyssna via mediaspelaren :)
     
  3. Kruxillimux

    Kruxillimux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hur menar du?
    Jag har redan provat att starta om telefonen samt tagit ur och satt i SD-kortet.
    Förklara gärna mer ingående hur du gör för att få det att spelas i musikspelaren o_O
     
  4. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Fungerar inte det så vet jag tyvärr inte hur man ska göra, använder inte ens spotify själv utan ett annat program som också streamar och lagrar på SD-kortet. Men då fungerar det att göra så.
    Hoppas att någon annan med mer erfarenhet av spotify kan hjälpa till :)
     
  5. Kruxillimux

    Kruxillimux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack ändå.
    Vad är det för finurligt program? Grooveshark?
     
  6. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Subsonic, men till skillnad mot grooveshark och spotify kan man bara spela musik man själv har tillgänglig hemma :)
     
  7. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    skulle det gå alltså? Jag har gått en extrem omväg och rippat min playlist i spotify till mp3 som jag sedan omständigt tar taggat upp och lagt i telefonen, bara för att kunna få spela upp den i poweramp. Skulle det gå att läsa spotify-cachen direkt menar du?!
     
  8. Kruxillimux

    Kruxillimux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja det funkade prima ett bra tag, tills jag fick för mig att göra som jag gjorde (radera mappen manuellt via datorn för att tömma telefonen på offline-låtar) :cry:
     
  9. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Gå in i spotify mappen med nån filhanterare där man kan se dolda filer, filer som börjar med .filnamn. Se om det ligger någon fil som heter .nomedia där, gör det det så ta bort den så borde det fungera.
     
  10. BenDover

    BenDover Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Musik och film numera ;). Jag streamar xvid, mkv, mpg och det funkar bra (Den konverterar all film till flash).