Musikspelaren visar albumen helt fel!

Diskussion i 'Applikationer' startad av Cygnus, 18 jun 2012.

1. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Hej, jag har en Xperia S och har tidigare kört med Player Pro men tycker att Xperia S standardspelare är snygg och stilren och vill hellre köra med den. Jag har lagt in alla MP3-låtare i en mapp som heter Music på minneskortet och där ligger de i mappar, varje album för sig. So far so good.

Men då jag skall browsa album i musikspelaren, både i Player Pro och i "stockspelaren" så har jag typ 3 gånger så många album än mappar och de flesta låtar hamnar i ett eget album, dvs många album innehåller bara en låt som egentligen ingår i ett större album.
    Detta stör mig så otroligt mycket! Min fråga är, vad skall jag göra för att musikspelaren skall förstå att varje mapp är ett album och inte hålla på och blanda upp dem som den gör nu? Det förstör ju allt!

Enda sättet är att köra med Player Pro och välja mappar, men jag vill som sagt kunna köra med stockspelaren och välja album! HELP plz!

2. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Musikspelaren antagligen använder taggarna i filerna, den bryr sig då öht inte om vad filerna heter eller vilka mappar de ligger i. Ladda hem MP3Tag och sätt rätt taggar på dina filer.

3. Cygnus

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Alla låtar har korrekta MP3-taggar redan... Har dubbelkollat detta i Windows med Winamp...

4. Cygnus

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Är det ingen annan som upplever samma problem eller som har lösning på detta???

5. Cygnus

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Bump!

6. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tjena Cygnus... hehe. Du kanske har fått reda på hur du gör, men Både spelaren i GB och nu ICShos Xperia S har faktiskt en Tageditor inbyggd. Du väljer helt enkelt fliken "Min Musik" och klickar du "Mina Album" och letar upp det felaktiga albumet. Klicka på album, tyvärr måste du också starta låten (Kan självaklart pausa den), klicka på meny-knappen och välj Redigera musikinfo. Har visserligen nu ett spår som vägrar infoga sig i rätt meny. Allt är som det ska... Men kan ju vara något fel på just den filen.