Musikspelaren

Diskussion i 'Magic' startad av wallis, 24 jun 2009.

1. wallis

wallis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej.. Köpte min Magic i går på TRE å är kär. Men jag lyssnade mycket på både musik och radio i min förra SonyEricsson lur och är bortskämd med extremt bra ljud och möjligheter till att ställa in ljudet.
    Testade i dag att lyssna på musiken jag la över å var tvungen att snabbt stänga av. FY FAN VAD DÅLIGT!!
    Jag har bara de medföljande lurarna just nu, kan ju vara en bidragande orsak :P
    Men jag letar febrilt efter en equalizer för att kunna dra på bas och ändra lite men det finns inte.. Eller?? Hittar jag det inte?? Blir det bättre med bättre lurar? Å i så fall, vilka lurar rekommenderas?? Jag vill ha "in ear" lurar..

Läste även tråden om radio och jag lyckades inte heller med mobil.sr.se, det går i gång i en sekund innan det stänger av. Men ska testa opera mini å se om det funkar. Men om ljudet är lika dåligt på radion så vettefan om det är värt det.
    HJÄLP?

2. ther

ther Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Google Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4
    Jag har ett bluetooth-headset (philips shb9000) som jag även använde till min nokia n82 tidigare, jag märker ingen skillnad i ljudkvalité mellan dessa mobiler. På nokian fanns det iof en equlizer, men den använde jag aldrig.

Enda skillnaden att använda lurarna i magicen jämfört med nokian är att magicen ibland krånglar när jag ansluter dem till den.

3. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Någon equalizer finns inte i Magic nej, tror heller inte det finns någon programvara som löser det (än), men rätta mig om jag har fel.

Gäller mao att se till att hitta ett par lurar som man tycker har bra ljud så att man inte behöver "fuska" med en EQ.

Själv tycker jag att ljudkvalitén är mycket bra när jag använder rätt lurar eller kopplar magicen till strereon, faktiskt snäppet bättre än den W890 jag hade innan skulle jag vilja säga. Men jag har heller aldrig behövt använda EQ.

4. mykolog

mykolog Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan rekommendera dessa in-ear hörlurar, om du inte vill ge ut mera pengar såklart!
    Har grym bas...

http://www.webhallen.com/prod.php?id=42380

Finns även likadana med svarsknapp och mikrofon och man vill ha det.

5. wallis

wallis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Okej, tack för hjälpen. Nya lurar som gäller!!

6. wallis

wallis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER