mVideoPlayer HD

Diskussion i 'Applikationer' startad av afzkl, 3 mar 2012.

1. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Äntligen har jag då färdigställt tabletversionen av den populära mediaspelaren mVideoPlayer såpass att jag har släppt en publik beta på Android Market. Tabletversionen har blivit omskriven från grunden och har såldes fått lite andra funktioner. Planen är att uppdatera telefonversionen också till något liknande.

Appen kräver en surfplatta med Android 3.2 eller högre och som minst en upplösning på 1024x600.

Funktioner
    - Automatisk identifiering av filmer/tv serier, omslag, information, betyg mm. laddas ner automatiskt.
    - Stöd för en mängd undertextformat.
    - Inbyggt undertext-sök som använder OpenSubtitles.org, Engsub.net eller Undertexter.ser. Undertexten packas upp, döps om och placeras i rätt mapp automatiskt.
    - Snygggt UI, som skiljer på filmer, tv serier ock vanliga videor.
    - Mängder av inställningar.

Screenshots:

Ladda ner här:
    https://market.android.com/details?id=afzkl.development.mVideoPlayerHD

Synpunkter? ;)

Last edited: 14 apr 2012
  2. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Nice! Det ska jag testa direkt :)

3. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

SNYGGT! Laddas ner direkt på min Galaxy SII då jag har inte har någon Android-tablet.

4. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Fast på din galaxy S2 lär de nog inte fungera så bra tyvärr då denna versionen endast är för tablets ;)

5. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Såg riktigt bra ut. Synd att jag inte har ICS än. Annars är det möjligt att ladda ned på telefoner också, tex Galaxy Note, eller?

Klarar den av avi, mkv osv i lika hög grad som BS Player och MX Video Player?

6. vastis

vastis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch2
    Ruskigt snygg! Hade "bara" några xvidserieavsnitt på sd-kortet, men de funkar kalas. Riktigt snyggt, jag ska testa mer ikväll.

Sent from my Transformer Prime TF201

Last edited: 5 mar 2012
  7. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Riktigt snygg app. Gillar att den skiljer på Filmer,Serier och random klipp.

Måste filmer vara döpta på ett visst sätt? appan hittade 1 av 4 automatiskt resten fick jag lägga till själv. Måste de ha Original nerladdings namnet?

Hittades och hamnade under Movies
    Hugo.2011.720p.BluRay.X264-AMIABLE.mkv

Hittades men hamnar under Video.
    The.Adventures.of.Tintin.2011.mkv
    Angels.And.Demons.mkv
    The.Three.Musketeers.2011.mkv

Faller tyvärr på mållinjen då man inte kan välja viken videospelare man ska använda. Det gör att appen tappar sitt värde då man inte kan spela upp sina filmer eller serier.

Lägg till funktionen att man får välja spelare så blir denna app hur bra som helst, men innan dess så är Mizuu ett bättre val.

Last edited: 6 mar 2012
  8. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmm ja de finns lite kod som kollar namnet och där kollas då om den följer standardformatet och då görs nånting men även de där andra borde ju ha hittats för punkter byts ut mot mellanslag vid sökningen... ska titta lite på det.

Just nu kan du inte välja vilken "standardspelare" du vill ha i inställningar men du kan trycka "Options" - "Open with..." när du valt en film o välja att spela upp den i en annan spelar iaf. Funktionen att välja standardspelare kommer så småningom.

Ett tips till er som gör som jag och konverterar om era filmer till ett format som stödjs som standard och har en ny dator (med intel i3, i5, i7) så finns det något som heter Intel Quick Sync för att snabba upp konverteringen.

Tar ca en kvart och konverter en långfilm 1080p till 720p mp4 och ca 3 min för ett tv avsnitt 720p. Jag använder ArcSof Media Converter för att dra nytta av detta. ;)

9. Andreas527

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

sAha hade helt missat "open with". Nu gillar jag appen skarpt. Speciellt att jag inte behöver skilja på serier,film,random när jag för över video till plattan utan det sköts av appen. Ett extra + är att bakgrund i appen är samma som jag använder på plattan :)

Att konvertera är inget alt. Dödligt less på att konvertera efter att ha ägt en Tegra 2 platta.

Prövade att ändra namnen på de filmer som placerades fel till det namn som används då du "lånar" filmen. Rensade data,cache i appen och gjorde sedan en ny sökning och då hamnade de rätt under Movies.

Ang identifiering av serie avsnitt.
    Har avsnitt 6 av Spartacus. Appen visar rätt info och namn på avsnittet.

Har också avsnitt 9-10 av Alcatraz. Den hittar rätt serie och omslag men klarar inte av att hitta namnen på avsnitten.

- Någon chans att infon om filmer som hämtas kan vara på svenska?

- När man väljer att söka efter subs så startar den med opensubtitle. Ändrar jag då till undertexter.se eller byter språk så måste man trycka på serie/film namnet för att få fram pilen så man kan starta en ny sökning. Denna pil borde vara synlig hela tiden och inte kräva att man klickar på namnet då namnet ofast är rätt och inte kräver någon ändring.

Alt att när man ändrar från Opensubtitle till undertexter.se så startar den automatiskt en ny sökning

- Kunna välja vilken av sök sidorna för undertexter som är standard då man öppnar find subtitle.

- Lägga till www.sub-titles.net

- Att undertexter kan hämtas från swesub.nu istället? eller att man kan få mer info ang texten innan den laddas ner från undertexter.se? Rätt många texter från undertexter.se som är körda med Google Translate. Och då man itne ser infon vart texten kommer ifrån blir det svårt att veta om den är bra eller inte.

Last edited: 6 mar 2012
  10. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Bra förslag där ska ta och se över det också när jag får lite tid, lite körigt just nu... måste kolla på det där med alcatraz med då infon finns på imdb när man söker via datorn och det är därifrån jag hämta informationen. Hur ser filnamnen ut för avsnitten?

Infon om filmerna lär nog förbli på engelska dock.

Ska se om jag kan lägga till sub-titles-net, borde inte vara några större bekymmer men mer info från undertexter.se eller använda swesub går nog inte dock med tanke på hur sökningarna görs.

11. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Det ser extremt snyggt ut måste jag säga. Tummen upp! Jäkligt tråkigt att mina tablets inte har ICS än. Kanske ska roota och fixa bara för det :)

12. Andreas527

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Alcatraz.S01E09.720p.HDTV.X264-DIMENSION
    Alcatraz.S01E10.720p.HDTV.X264-DIMENSION
    The.River.S01E06.720p.HDTV.X264-DIMENSION

Appen kopplar de till rätt serie men kan inte få fram namnen på avsnitten.

Körde options - Identify Video och valde rätt serie (samma som den hittat automatiskt) och då helt plötsligt så kunde den namnge avsnitten.

Skulle verkligen vara fint om du kunde byta ut opensubtitles som inte fungerar bra och använda dig av
    sub-titles.net istället som jag tycker fungerar bättre och ger bättre sökresultat.

- Då appen skiljer på serier och filmer, är det då möjligt göra så att när man söker efter en text till en serie så söker den bara i serie kategorin och detsamma gäller då man söker för filmer.

- Söker man på sub-titles.net så sorteras resultaten efter datum med senaste först. Antar att det blir så i appen också.

- Då du använder IMDB. Kan du lägga till så när men är i galleriet så kan klicka någonstans kring filmen/serien man är intresserad av så skickas man till IMDB appen för mer info.

Lite roligt är det att i liknande appar så är man tvungen att döpa om filmerna och ta bort release grupp mm. Men i denna app så behövs det inte vilket är bra.

13. WoberT

WoberT Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Måste filerna ligga på surfplattan eller kan jag hitta de som jag har i mitt nätverk?

14. JohnnyMann

JohnnyMann Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Smart att erkänna på ett publikt forum att du har pirattankade filmer,,riktigt smart!

15. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Riktigt snyggt (på bilderna i alla fall)

Klarar den musik ?, Hade velat ha exakt detta fast musik

16. Urbs

Urbs Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Skulle precis säga det samma... :D

Appen verkar däremot riktigt bra, önskar jag hade en tablet så jag kunde testa den!

17. Pbateman

Pbateman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Men snälla, tror du Herr Ponten springer hem till alla som skriver att dom drar hem filmer på forum??

Andreas527 gillar detta.
  18. Andreas527

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Har fungerat bra under den tid som jag nu använt den.

Några förslag/önskningar.

- Större omslagsbilder Alt Att man som användare får välja storlek.
    Kanske ha 2 storlekar som man kan välja mellan. En som det är nu. Och en där man bara har 3 filmer i bredd och att de har lite större bilder + att man gör "info" rutan till höger lite större så det matchar.

- Använda dig av themoviedb.org för filmer så att man kan få film infon på det språk man vill ha. Jag med fler skuller säkert uppskatta att

Men det kanske blir problem då info texten som ska hämtas ev blir för lång. Vet inte men imdb kanske alltid har en kort info på 1 mening till varje film som passar in bra då man bara vill ha en kort beskrivning?

- Flytta "Runtime" ner till genres,director,release year.

En liten jämförelse mellan denna och Mizuu.
    Mizuu
    + Större omslag
    + Svenska
    - Lite för överarbetet UI. Snyggt men blir lite för mycket ibland med bilder för både cover,backdrop,episode. Man ska ju trots allt bara vara inne i appen korta stunder och man vill då lätt få en överblick.
    - skiljer inte på film,serier,egna klipp utan försöker hitta info,covers till sådant som man tex själv filmat.
    Mvideoplayer
    + Design. Skönt UI där bakgrunden alltid är samma. Fungerar snabbt och det är lätt att hitta det man söker,vill se på. Hoppas du inte ändrar den;)
    + Att den sorterar både filmer,serier,random klipp. Och att den inte försöker hitta omslag,info till klipp som inte har någon info.
    + Tydlig lista över serie avsnitten.
    - Svenska saknas
    - Lite för små covers

Får vi Svenska och valet att välja lite större covers så kommer jag avinstallera Mizuu förgott.

Last edited: 8 apr 2012
  19. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kul att höra din feedback. Har arbetat lite på appen idag och fixat det där du sa med undertextsöket innan. Har lagt till Sub-titles.net med. Lägger upp den senare idag.

Ska fundera över att använda tmdb, jag använda länge tmdb.org under utvecklingen av denna app samt tvdb för tv serier. Anledningen att jag bytte till imdb var att där finns allt på samma ställe och det blir lite mer lättjobbat. Där finns dessutom alla filmer och alla tvserier som släpps, riktigt så är det inte på tmdb tror jag.

Kollade lite på det där med texten, ja på imdb är den oftast ganska kort, själva den rutan är expanderbar för texten så det skulle fungera men ja vet inte...

Ska testa flytta "runtime" o se om det blir snyggt :)

Angående större covers så har jag väl planer på nån horizontel 3d karrosell som ett alternativ för filmdelen där coverna blir större. Får se när det händer dock.

Andreas527 gillar detta.
  20. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag vill kunna köra detta på min Note med ICS.