MVK uppspelning på annan lur än SGS?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av alhal, 28 aug 2010.

1. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Någon som har koll på om någon annan lur än sgs kan spela upp högupplösta mkv? Typ Derise eller N1?

Börjar bli så trött på frysningar, lagg, hängningar och dålig gps nu att jag överväger att överge min sgs och skaffa en Desire eller N1:a trots sämre/inte lika kraftig hårdvara.

Nu till problemen, förutom att jag inte vill byta bort min SAMOLED skärm mot än mindre sämre skärm så antar jag det inte finns någon annan lur som klar 720p MKV? något jag uppskattar fantastiskt mycket, bara att kansta in serier eller hela filmer i mkv format och ligga och kolla på telefonen.

Någon?

2. davidt

davidt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tror det finns tredjeparts spelare som klarar MKV, t.ex. RockPlayer. Har ej testat dock, du kan googla upp den.

Frysningarna och laggen är störiga, men de går att åtgärda ganska enkelt i väntan på en officiell fix om du kan tänka dig att pilla lite med den.

3. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Har också läst om tredjeparts som tex Rockplayer men det verkar mer vara en hårdvarubegränsning hos andra telefoner, mao spelar det ingen roll vilken spelare man installerar för det verkar inte finnas någon annan lur med kräm nog att spela högupplösta mkv:er än Galaxyn. Rätta mig gärna om jag har fel någon?

4. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Sen till det här med fixar...

JM5 är kanon, nej jm5 med laggfix, nej jm6 utan laggfix, nej nej nej JM6 behöver också laggfix, JM2 kanske ? Funkar gpsen med din nya coola firmware? klart den gör... Eller ? nej kanske inte, får nog lägga in gps fix ändå!

Last edited: 28 aug 2010
  5. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Att det laggar är ju aldrig roligt, men att testa nya firmwares och ROMs är enligt mig halva nöjet med Android. Men det är tur att smaken är olika :)

6. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Snacka om onödigt

7. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag ber om ursäkt om någon tar illa upp.. Håller med om att det klart ska finnas möjlighet att testa nya roms samt pilla och tweeka med telefonen. Det är ju öppenheten hos Android som lyfter den framför iphone. Men tycket ni inte att det även ska finnas möjlighet till en en stabil standard rom där allt fungerar som förväntat? Jag älskar telefonen, skärmen, kraften ja, allt... Men Vissa dagar är den så hopplös att jag knapt kan använda den i jobbet.

8. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jo.. Men jag förstår honom.. Jag orkar inte heller :P

9. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Strong av dig!!
    Men jag menade inte att du ska acceptera flasha eller dyl,tyckte bara det du skrev nedan va onödigt

10. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

om du inte redan testat app killers så kan det nog vara något om du inte vill roota eller flasha inofficiella FW's.
    verkar som jag kommer få min telefon i god tid till officiella FW'n. men om den inte släpps i september och telefonen är som din då blir det någon lagg fix + en inofficiell fw som funkar hyfsat...

11. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har en Desirre som smålaggar och har dåligt batteritid som alla andra Desire´s. Den är nästan oanvänd och min syster vill gärna byta till en SGS.

Skicka mig ett PM så fixar vi bytes handeln!

12. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag håller faktiskt med det här. I jobbet kan telefonen vara hopplös, jag jobbar som målare och då vill man inte gärna stå stressad som ett as och försöka göra något när telefonen hänger sig.

I Fredags ringde larmet på morgonen, men då hängde sig telefonen så de gick inte att stänga av larmet så ungarna vaknade vid 04.45 pga det, inte så poppis hos min mammalediga sambo iallafall. Lösningen blev att ta ur batteriet.

Sen några timmar senare på jobbet så ringde chefen, men då gick de inte att slidea för att svara för telefonen hängt sig. Sjukt jobbigt och jävligt irriterande, samt att de inte är första gången de händer.

Bara några minuter efter samtalet med chefen skulle jag ringa en annan kollega men då tog det seriöst 8 minuter att få upp kontakterna i kontaktboken från och med det att jag tröck på den.. 8 jävla minuter med svart skärm och inget som går att göra.

Jag gillar denna telefon skarpt och har haft en massa olika android, men jag säljer nog denna under dagen för 3900kr och letar efter en annan. Låg och pillade med sambons desire igårkväll men den var då fan segare än galaxyn på många punkter, men inte detta överdrivna lagg. Och gpsen funkar som den ska. Men jag vet seriöst inte, kanske blir en x10 igen. Tråkigt att behöva byta bort telefonen pga dessa jävla lagg å gps problem då man verkligen triv med den förutom dom idiotfelen på den :)

13. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det är precis sånna fel jag menar... Telefonen hänger sig så att man inte kan svara, kommer inte in i telefonboken, kommer inte in i mailen, går inte att svara m.m. funkar liksom inte att ha den som ett jobbredskap när den håller på att jävlas så. Jag spelade in en videosnutt på min 1,5åriga son i förrgår när han stod o dansade. Skulle visa den för min sambo när vi kom in. Joooodå... eller inte!!! Den hade inte sparat filmsnutten.

Sitter i jävla sits, Jag vill inte ha någon annan telefon då denna har bäst hårdvara, har ingen lust att byta till en desire som har ännu sämre batteritid än sgs:en Vill bara att denna ska FUNGERA!!!!!

Här inne möts man bara av muppar som tycks ha all tid i världen till att sitta och flasha tweeka o mecka med telefonen in absurdum! och inte tycker det är något konstigt överhuvudtaget att telefonen uppför sig som den gör.

14. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Avvakta 1 vecka då tele2 säger att ny firmware kommer då. De flesta låsningarna bör försvinna med det. Annars får man relativt lätt bort det värsta med root+autokiller. En lagfix funkar ännu bättre men ger risk för dataförlust. Och innan någon radar om att risken är löjligt liten kan jag påpeka att det hänt mig 2ggr, så den är inte obefintlig.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

15. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja, det verkar som att det är någon update på G, då jag bytt telefon så sjukt mycket den senaste tiden så avvaktar jag nog då jag känner att telefonen i sig är helt jävla rätt. Annars får jag väl roota telefonen då, tycker bara det är synd att det inte finns custom roms till den än, eller är jag ute och cyklar där? Är faktiskt inte alls påläst på detta området och denna telefon. Men skit samma, vi är jävligt OT i denna tråden nu. Back to topic.