Fråga: mw 600 + nexus 4, google now?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Olb, 22 jan 2013.

1. Olb

Olb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!

Har precis fått hem en nexus 4 och fick för ett par dagar sedan ett mw 600. Nu ter det sig som så att ringknappen på BT-headsetet startar "Voice caller", medan jag hade föredragit att den startade google now. Finns det något sätt att komma byta ut ringknappens funktionalitet eller komma runt det på annat sätt?

Mvh
    Olb

2. Exxpert

Exxpert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    284
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..
    Ingen aning om din fråga, men har samma setup som du så är nyfiken på detta med. Är du nöjd med ljudkvalitén på musik? Upplever lite noise, knasterljud ibland..

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

3. SALVETA

SALVETA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Har också samma, och det är verkligen dåligt ljud pga att google skrivit om Bluetooth stacken till 4.2, förhoppningsvis löser det sig till nästa uppdatering (som borde komma snart tycker man) men det är massa som har problem med Bluetooth på alla enheter med 4.2+.

Exxpert gillar detta.
  4. Olb

Olb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Exxpert gillar detta.
  5. Exxpert

Exxpert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    284
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..
    Tänker att alla inte orkar gå in och läsa i den tråden.. Kortfattat är det såhär man löser det..

1. Ladda ner bluetooth launch från playstore

2. Kör appen och tryck på "sök på google", välj "com.google.android.googlequicksearchbox.VoiceSearchActivity"

3. Gå till alla appar i Inställningarna och inaktivera:" röstaktiverad uppringningsfunktion"

4. Tryck på ringknappen på headsetet. Voila, du får välja.. Välj "bluetooth launch" och "alltid"

5. Och kom ihåg vad Olb sa om engelska som systemspråk om man vill ha call - funktionen och liknande..

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

6. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag har retat mig något otroligt mycket på den där röstuppringningsfunktionen. Som redan antytts så förstår den inte svenska så bra, och även om man försökte prata engelska med den så förstod den inte det heller, troligen på grund av att jag inte vill byta systemspråk till engelska. Hur man får knappen att starta något annat än "röstaktiverad uppringningsfunktion" vet jag inte riktigt, man måste väl hitta nån annan app som lyssnar på den knapptryckshändelsen antar jag, men i Android 4 går det i alla fall att inaktvera den appen utan att ha rootat enheten, så det är vad jag gjorde.
    När jag hade Android 2.3 så gick inte det, då löste jag det genom att installera en röstuppringningsapp till som jag laddade ned gratis från google play, en app som visserligen förstod svenska lika uruselt som den andra, men nu kom Androids dialogruta upp om vilken app jag ville använda i stället för att starta en av dem som i värsta fall ringde upp nån av misstag.