MW600 ibland tyst

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av peppo, 4 jan 2011.

1. peppo

peppo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Jag har ett slumpmässigt förekommande problem med mitt MW600-bluetooth-headset.
    Nu och då (~1 gång per dag) blir a2dp-utmatningen från telefonen helt tyst. Detta händer ibland efter en notifiering eller mottaget samtal. Jag bekräftar att volymen är igång och att det "interna" ljudet (blipp etc) i headsetet fungerar. Musiken fortsätter spela men inget ljud kommer igenom. Frånkopplar jag mw600:an så dyker ljudet upp i interna högtalaren. Att återansluta räcker heller inte, heller inte att toggla bluetooth. Den enda lösningen är en omstart, vilken ju är en sjukt dryg process på en vanliga Desire...

Detta + Wifi/BT-buggen (disconnect vid Wifi-upptäckning) får mig att börja tro att MW600 är riktigt kassa... men men... MW600-bug eller Android? Nån som har nån lösning? Har försökt Googla men dåligt med träffar...

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har inte upplevt wifi/BT-buggen sedan jag fick 2.2. Dock upplever jag samma eller liknande problem med mina mw600 men det är inget som stör mig speciellt mycket och jag skulle fortfarande rekommendera mw600. Allt jag behöver göra är att i värsta fall starta om mw600 och/eller bluetooth på telefonen.

Mao, prova att starta om headsetet nästa gång det händer. Jag har aldrig behövt starta om telefonen.

3. peppo

peppo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Starta om MW600 har jag provat, och har inte hjälpt. Har kommit fram till vad problemet bottnar i nu, dock: det var SayMyName som spökade. Gick tillbaka till en äldre version och problemet är borta. Bugg rapporterad.