MWC 2019

Diskussion i 'Off Topic' startad av Oceanic, 18 feb 2019.

1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    MWC_Logo_RGB_No-Date.png

Vad ser ni fram emot mest på MWC 2019 ? Jag tror årets MVC kommer bli det bästa på länge tror det kommer bli många innovativa och experimentella telefoner. Något jag ser fram emot är oppos 10x optisk zoom. Det verkar som pop up kamera telefoner kommer komma tillbaka av flera tillverkare där främst vivo pushat för lösningen hittils. Energizer väntas släppa en telefon med pop up kamera och 18 0000 mAh vilket är banbrytande. De jag inte ser fram emot är 5G telefoner as intåg tror 5G i närtid kommer innebära bulkigare telefoner pga av behov av större och fler antenner,, vad jag vet ska det inte funka under glas och batteritiden lär säkert också blir sämre 5G nöt existerar i stort sett inte idag så jag väntar gärna med 5G telefoner i åtminstone 2 år till. Många tillverkare kommer presentera foldable phones vilket blir intressant att se. Nokia kommer släppa en telefon med 5 kameror ska bli spännande och se hur detta system utnyttjas.

Last edited: 18 feb 2019
    bernard gillar detta.
  2. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 305

MINA ENHETER

Bulkiga mobiler pga 5g antenner samtidigt som du nämner "Energizer väntas släppa en telefon med pop up kamera och 18 0000 mAh vilket är banbrytande"
    Ingen kritik, lite kul bara:)

3. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  4. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Nu i efterhand kan vi konstatera att 5G inte verkar ha nämnvärd effekt.. på hur bulkiga mobiler har varit... detta har dock varit något som många varit rädd för. Nu är det nog inte något vi behöver vara rädd för.

Energizer mobilen vara tjockare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig haha.
    Tror 18 000 är lite overkill, en telefon med 10 000 mah hade varit bra det med.
    Men är man ute i vildmarken eller liknande är det nog en vettig produkt. Den lär nog inte släppas dock de släppte en liknande förra håret som aldrig kom ut heller. Men en tillverkare som nischar sig med stora batterier finns det helt klart behov av anser jag.. speciellt nu med tanke på att prestandan på även budget klassen har kommit upp i helt ok nivå.

bernard gillar detta.
  5. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Verkar som de 5g telefoner som presenteras inte har antenner med stöd för millimetervåg, det är väl denna typ av antenn alm ska vara den stora utmaningen med 5g telefoner så de telefoner spö presenteras idag kan väl snarare ses spö 4g telefoner på steroider.

6. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 367
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    ~60GHz är knepigt. Det kräver celler med ett avstånd på 100-150 meter: Making 5G NR mmWave a reality for 2019 smartphones | Qualcomm

Det kommer inte att bli en realitet på ett bra tag, med så täta nätverk. Sedan är det ju också en fråga om att annat kommer flaskhalsa vid de hastigheterna i telefonerna i dagsläget.

Det är nog inget större problem att stöd för mmWave saknas i första, andra eller tredje vågen av 5G-telefoner. I första hand lämpar det sig nog bättre för fasta installationer, tex koppla upp hemmet, eller olika typer av specialområden.

Last edited: 2 mar 2019
  7. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja men det är jävligt vilseledande att kalla det en 5g telefon när den inte har stöd för hela standarden och frekvenser. 60ghzr ju den största utmaningen när det kommer till antenner på telefonen. Dom kan inte gå igenom glas tex. Verkar ju som lte nätet kan användas till viss del.. Som du ser i simuleringen

8. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon: