Mycket datatrafik

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Lilja222, 8 feb 2011.

1. Lilja222

Lilja222 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad på en X10 kan göra att man gör över med mycket datatrafik. Det enda jag har är active sync för mail. Det är push mail som gör att mailen dyker upp direkt.

Abonemanget är ett utan datatrafik och jag förbrukar runt 500:- / månaden i datatrafik. Är det rimligt för att bara ha mailen synkad?

Lilja

2. MeIoN

MeIoN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt förslag är att inte ha något synkat alls för datatrafiken är riktigt dyr om man inte har ett sådant abonnemang

3. McKan

McKan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Z3 Compact
    Är du säker på att du inte har någon widget som uppdaterar sig mot internet som kan vara boven i dramat? Mitt råd är att ha allting på manuell syncning. Har du på datatrafik hela tiden?

Så har jag det, samt att jag endast har moxier mail med push sync. Gör av med ca 100-200 MB (Surfar även lite ibland m.m) i mån, så jag har Tele2 surf small för 29kr/mån då får man surfa för upp till 200MB innan dom börjar dra extra pengar.

4. Lilja222

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte laddat ner någon. Det enda är mailen. Men kan den verkligen dra så mycket att det kostar 500:- / månad? Hur många MB kan det bli för att synka mail (om man inte har ovanligt mycket mail eller bilagor)?

Jag har haft datatrafik på men om det bara är mailen ska väl inte det göra något. Jag misstänker dock att det kan vara något annat som ligger och drar men vad? Jag har inte laddat ner något.

Drar det 100-200 MB för att bara kolla mailen och surfa minimalt? Låter mycket.

Lilja

5. McKan

McKan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Z3 Compact
    Nja, denna månaden har jag använt 50 MB hittills och det nollställs den 14:e. Oftast så hamnar det runt 100.
    Viss månader surfar jag mer andra mindre, men ca 30 min varje vardag.

Men står det inte på räkningen hur mycket data du har förbrukat?

6. Lilja222

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är en företags telefon så jag har inte tillgång till de exakta uppgifterna utan bara en slutsumma.

Lilja

7. Tjotte

Tjotte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    MB utan en dataplan är jättedyrt! Det lönar sig att skaffa en sån.

8. Lilja222

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, det stämmer nog. Jag hittade lite om hur mycket suf man får för 1MB men hur mycket drar det att kolla mailen? Någon som vet? En mailadress utan större mängd mail. Hur många gånger kan man göra det för 1MB?

Lilja

9. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Det är nästan omöjligt att säga. Om appen bara kollar efter nya mail och bara tar fram brevhuvudet (ärenderad etc) så kan man säkert kolla några hundra ggr. Men om appen drar ner hela mailet när det kommer nytt så beror det på mailets storlek som mycket väl kan vara allt mellan en hundradels MB till tiotals MB eller mer.

10. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Kolla via datorn vad dina mail ligger på i KB.

Har ett worddokument framför mig nu med c:a 3-4 sidor nästan solid text, det ligger på 125kb

och tänk hur små mail brukar vara på ett ungefär, mail drar i ärlighetensnamn inte speciellt många mb data per månad om det inte är bilder osv. bifogat.

men om du ska ha mailsync så vore det ju smart att ha ett dataabbonemang, då dessa inte kostar speciellt mycket.

går ju få 200mb surf för 69kr med lite andra förmåner osv. på olika operatörer.

11. XepehX

XepehX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

500 riksdaler är ca: 30MB så det måste vara stora mail, alternativt att du har något annat som går i bakgrunden.

I can install a lot of apps. Can you, HTC? - X10 Tapatalk

12. dannelodesjo

dannelodesjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag kör med 3 kontant vänner och laddar på med 200 då har jag fri surf i 30 dagar eller 2gig. därefter kostar det 10kr/Mb.