myClock är nu släppt! :D (Android 1.5+)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av alioooop, 16 sept 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

hej :)
    Tråden om denna underbara alarm- och bordsklocka fortsätter här :)

Du kan även tanka den här:

MVH Alioooop

Last edited: 22 sept 2010
  2. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Ladda upp bilder och berätta exakt vad du vill ha för grafik så kommer du få en massa förslag och hjälp här. Det vågar jag faktiskt lova!

3. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

nu har jag laddat upp o beskrivit :)

4. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

äre verkligen ingen som är sugen på att hjälpa mig med en ny design?

5. Adevade

Adevade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kan tänka mig att fila ihop några förslag :) Ikväll/imorn.

6. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tack de skulle vara sjyst :) som sagt helst väldigt stilrent :) glömde skriva att det finns tre typer av larm, morgonlarm, påminnelse och en annat som jag nu använder bilden under texten på själva larmet till ätt visa vilken typ det är, behöver ett bättre sätt att visa texten under tiden också för nu ryms inte så mkt o har inte kommit på hur man ställer in textstorleken auto beroende på hur mkt text de är... :) men du vet nog vad du gör så du löser de nog ;)

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

7. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jag hoppas att ni får ihop några förslag. Jag skulle dock vilja se mannyb kirra fram lite. :)

8. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jo han är riktigt jävla duktig så hoppas han ser de här :)
    Har fått till all huvudfunktionalitet och känns som jag buggtestat den väldigt bra o tänkt ut det mesta väldigt bra :) så designen är det som fattas innan ett riktigt bra första släpp och sedan blir de bara att lägga till saker folk kommer tycka fattas vilket förhoppningsvis inte kommer vara så mkt ;) har själv bara en till punkt på min funktionslista o det är en VÄLDIGT liten punkt som många inte ens kommer sakna förns dom fått veta vad de är :D

9. fprick

fprick Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan tyvärr inte hjälpa till med en design, men jag måste ändå säga att jag tycker att det är en toppenidé.
    Hoppas att du släpper appen snart och tar emot kritik och förslag för att få den ultimat.

Finns verkligen inget bra alarm på Market hittills.

Kanske kan komma med ett förslag redan nu?

När man stänger av alarmet, är det som på bilden du visade? Själv skulle jag nog vilja att det skulle vara lite krångligare att stänga av den, kanske rita ett mönster med fingret som appen visar. Snooze-knappen borde dock bara vara en knapp.
    Kanske är lite krångligt att fixa, men det skulle vara hur bra som helst om larmet tystnade när man lyfte upp telefonen.

Last edited: 17 sept 2010
  10. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hmm kan kolla på gestures inför senare release men tror inte jag fixar det innan iaf :) lyfta luren grejen har jag själv tänkt på men däremot så anser jag personligen att många skulle lyfta den o sedan bara lägga ner den igen o fortsätta sova, visst den snoozar ifall hela låten hinner spelas klart ifall den är längre än en minut, annars spelas den om igen tills den spelat en minut o snoozar då :) måste fundera vidare på den iaf o höra vad alla andra säger :-) tycker iaf att två stora knappar för att inte kunna trycka fel funkar väldigt bra för tillfället iaf :) designen är iaf nästa steg och sen i framtiden ska jag lägga upp en röstning eller liknande där folk kan rösta fram funktionalitet osv men just nu vill jag bara få ut en fullt fungerande app som jag redan nu tycker är bättre än dom flesta som finns ute om jag får säga det själv :) men vi får se vad alla tycker när jag väl släpper den men har tänkt ha en väldigt bra konversation med folket iaf för att få den så bra som möjligt :) o för att få de måste man se vad majoriteten gillar bäst osv :)

Något jag glömt nämna är att rutorna under varje larm visar vilka veckodagar larmet ringer :)

11. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

nu har jag testat det jag tror är alla situationer och allt verkar funka bra :) är även finslipat smådetaljer och ökat användarvänligheten :) har även kollat en hel del på icke officiella apin så nu har jag även lagt till den där alarmikonen som finns i androids originalapp och även fixat så det närmaste kommande alarmet står på låsskärmen också vilket inte heller är officiellt :) är dock inte säker på att den sista funktionen funkar helt hundra eftersom att det är en hel del kontroller för att alltid ha rätt alarm skrivet där :) men är ganska säker!

har inte brytt mig så mkt om helskärmsklockan för tillfället eftersom jag inte vet vilken info jag vill ska visas där riktigt än :) funderar på meddelanderäknare o lite annan info men är inte så hög prio än så har bara en vanlig analog klocka för tillfället :)

nu väntar jag bara på en ny design från någon här på forumet o kommer inte det inom dom kommande dagarna släpper ja den nog med min nuvarande design som jag nu har ändrat till en blåfärg och sedan byter design i en senare release :)

Last edited: 18 sept 2010
  12. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Jag tycker settingsmenyn ser bra ut redan, så det är möjligen själva vyn för alarmklockan samt knapparna för Stäng och Snooze som skulle kunna "flashas till" litegrann, rent grafiskt.

13. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

hmm okej :) haru någon idé? :) känns som att ja skulle behöva byta ut checkboxarna, knapparna, inmatningsrutorna och spinnersarna för att vara säker på att dom alltid passar i designen vilket tema man nu än har :) en app ikon, bättre namn och kanke någon logga istället för texten i headern kanske också skulle vara trevligt ^^

hoppas att jag får in några konkreta exempel snart!! :D programmerinsskillsen äre inge fel på men min grafiska förmåga är inget jag kan skryta med xD är typ ändå stolt över den designen jag har nu för kunde vara betydligt värre ;D

Last edited: 18 sept 2010
  14. mannyb

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Är bilden nedan tänkt att visa aktuell tid eller tiden som alarmet är inställt att ringa på?

15. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

just nu visar den tiden den ringer på eftersom att den färdiga digitalclock inte har nollor framför tal mindre än 10 å blir fult när bredden är olika men sen i framtiden får vi se om jag lycka knåpa ihop en för nuvarande tid själv :) hurså?

16. mannyb

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    [​IMG] [​IMG]

Jag tänker mig något i den stilen.

17. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

hmmm skuggan på klockan gör att jag måste ta bort min effekt då klockan skakar i början av larmet osv och sen tycker jag nästan det blev för mkt toningar :S gillar som sagt att ha de väldigt stilrent! gillade dock klockbilden :)
    och tack vare slideprocessen så kommer klockbilden att vara högst upp på bild nr två o inte tiden :)

haha faan hatar att kritisera ^^

men vad tycker alla andra?

18. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Som morgontrött och morgonfumlig föredrar jag om stänga-av-knappen är liten och svår att träffa, är man ihärdig snooze-användare så fäktar man mest lite planlöst på telefonen och då är det farligt om man råkar stänga av helt istället... men det är nog en smaksak ;)

Ang designen tycker jag att spegling av text & grafik oftast är vansinnigt snyggt, så även här. Lite mycket gradients är det faktiskt, + att glow runt knapparna ser lite trist ut. Dock är utseendet på klockan RIKTIGT bra, och glosset på knapparna är också snyggt.

19. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

det där var faktiskt en bra idé :) kan minska stänga av lite så snooze kan vara större :)

joo ja tycker också om speglingen men som sagt den där bilden skakar lite lätt i början av larmet så isf måste jag ta bort de men jaa det beror ju på vad man vill prioritera :)

20. grunkamojjs

grunkamojjs Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Något som är bra om alarm har är en stooor snooze-knapp, och mindre stänga av-knapp så man inte råkar trycka på fel, man är ju inte så pricksäker när man fortfarande halvsover... :)

Din app ser väldigt snygg ut, det skulle vara bra om man kunde välja vilka alarm som visar en väckarklocka i statusraden (t.ex. morgonalarm som man sätter varje kväll innan man går och lägger sig så man vet att man har gjort det) och att alarm som man har samma tid varje dag (t.ex. att ta vissa piller...) inte gör att klock-ikonen visas, eftersom den skulle vara där konstant då. :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.