MyPhoneExplorer och COM40

Diskussion i 'Applikationer' startad av Kalohux, 6 nov 2011.

1. Kalohux

Kalohux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej, jag har problem med COM40.

Varje gång jag ska para ihop min i9100 med datorn så måste jag skapa en ny anslutning, själv gissar jag att det är någon av Windows otäcka "säkerhetsfunktioner" som bara "lånar" ut COM40 för en session.

Problemet är bara att jag inte hittar några regler att ändra i, i Windows.

Naturligtvis går det inte att hitta någon information om detta på internet och jag vänder mig därför hit med förhoppningen om att hitta någon som tycker att sådant här är viktigt och att allt ska fungera som man själv vill.

Har du lösningen?

Last edited: 6 nov 2011
  2. Kalohux

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag löste det själv, man var tvungen att ändra bluetooth säkerhetsinställningar att autentisera både server och klient, vilket fick telfonen att fråga om datorn skulle ställas in som tillförlitlig enhet, något som inte gick att göra från telefonens meny innan.
    Enligt: http://img846.imageshack.us/img846/6827/unledigd.png
    Tråden kanske kan ligga kvar ändå så någon annan med samma problem kan få hjälp?

3. Kalohux

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har aldrig varit med om någonting som fungerar så slumpvis, nu har det slutat fungera igen.
    Några omstarter och sedan var det kört.
    Jag menar, vad kan det vara för funktion i datorn eller telefonen som säger åt den, "nu ska den här funktionen fungera ett slumpvis antal gånger (olika för varje ihopparning) för att sedan sluta fungera)?

Nu är jag tvungen att para ihop enheterna igen varje gång om jag vill använda com40.
    Något som gör det ännu sjukare är att några gånger på rad fungerar det bara om jag kör ihopparningen från datorn och ibland måste jag para ihop från telefonen först för att det ska fungera.

Det måste vara en ganska avancerad kod.

Jag fattar ingenting, finns det någon som förstår det här?

Jag skulle uppskatta svar då jag har lagt ner närmare 40 timmar på att försöka få det att fungera, med olika com-portar, olika säkerhetsinställningar med mera. Jag gissar att felet ligger någonstans i telefonen eftersom den verkar kräva en ny parningskod varje gång telefonens bluetooth har tappat kontakten till anslutningen, eller varannan eller var tredje gång... :D

För att förvirra ännu mer kan jag säga att anslutningen bryts efter en slumpvis tid, vanligtvis en halvtimme till fyra timmar om jag initierar anslutningen från bluetooth inställningar, om jag däremot initierar anslutningen via MyPhoneExplorer, fungerar det hela sessionen.

Det fungerar naturligtvis felfritt över wifi eller kabel men jag tycker att det är roligt att lära mig saker och om någon kan ge mig ett tips, skulle jag bli glad. :)

Last edited: 7 nov 2011
  4. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Det är därför man undviker att använda BT.

Har du inte wifi? Jag kör en delad mapp som jag delar på wifi nätverket, bara att lägga filer jag vill ja till luren där. Sen går jag in med luren å hämtar dom i mappen bara.

5. Kalohux

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jo, jag har WIFI och det fungerar perfekt, jag förstår att missade att jag skrev det eftersom det blev så rörigt. :)

6. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Har slopat myphoneexplorer helt faktiskt, kör med en delad mapp ist.

Iofs är ju myphoneexplorer bra om man vill köra backup på sms å sånt. Men som sagt, undvik BT om du kan :)