Mystisk rundgång

Diskussion i 'Desire HD' startad av yooz1e, 14 maj 2011.

1. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Hejsan!

Är ny på forumet och läst en hel del här senaste tiden då jag har/kommer få köpa en Desire HD av min mobilnördiga storebror.

Verkar ju finna väldigt många vettiga och kunniga här så om någon har nå vettiga tips är det nog här man ska fråga, so here we go! :)

Telefon var inne på lagning för spräckt samtalshögtalare först, tydligen ett känt fel på denna lur, så visst, brorsan behövde en annan mobil då den var på fix så han köpte ny och jag skulle få köpa denna DHD.

Mobilen kommer tillbaka, med tre större problem, sensorn vid örat var väldigt ojämn å omöjlig å göra med, den tappade all täckning helt random under ett x-antal minuter och... och... den man talade kunde helt random få rundgång och höra sig själv. Jaha tänkte jag.. typiskt, får lämna in den på fix igen. Sagt å gjort.

Mobilen kommer tillbaka, dom har bara uppdaterad mjuvaran i den, brorsan testar den med sitt simkort 2dagar å surrar en del i den till och från under den tiden. Utan problem.

Sen då jag ska koppla in mitt simkort och börjar prata med fruntimmret så funkar det ju faktiskt bra, närmare 1h.. Sen börjar det igen.. rundgång på rundgång, många gånger bara strax efter man ringt upp. Jaha, jävla skit tänkte jag då... Men sensorn och mottagningsproblemen var fixade.

Tar med mig telefon som planerat till nattjobbet för å uppdatera till Androind 2.3 och hoppas på att det ska bli bättre. För övrigt väldigt lättsamt å uppdatera, bra där HTC!

Då det är natt så blir det svårt å ringa runt till folk, så sitter å fixar å donar med mobilen som jag vill ha den, drar hem sen å lägger mig å sover och då man vaknar ringer man till fruntimmret och... tog inte många minuter förns "nu hör jag mig själv igen" och jag drog några svordommar och könsord (tur hon inte är känslig, utan snarare värre själv :P)

Hade på Måndag tänkt och testa fixa ett nytt simkort då det jag har nu är väl kring 4.5år gammalt.

Mobilen är inte rootad eller på något sätt modifierad.

Nu efter lite bakgrund och info kommer mina frågor:
    Någon som vet vad det kan vara för fel?
    Tips?
    Eller det perfekta, vet hur man fixar det? :)

Hoppas det inte vart allt för rörigt å läsa och att jag gjort mig förstådd.

Tack på förhand
    Mvh
    Patrik

2. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Rundgång har jag fått på alla mina telefoner de senaste 14 åren...till och från...

3. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    742
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Både jag och brorsan har en dhd och vi upplever också rundgång. Acceptabelt? Njäe, men att skicka in den till Anovo är värre, att efter fyra veckor få tillbaks den och det enda de gjort är att uppdatera mjukvaran trots att man redan själv hade lagt in den senaste är inte attraktivt.

Rundgång var ett problem när gsm kom (jobbade i branschen då). Det var ju så usel täckning inledningsvis. Jag gissar att dhd:n lider av ungefär samma problem fast att det är problem i telefonen och inte nätet.

Skulle vara intressant om du som pratar längre perioder med fruntimret ( :D ) kunde testa att köra med headset och lägga ifrån dig telefonen så att inte din hand dämpar antennsignalen. Själv gör jag inga längre samtal i min.

4. MrMult

MrMult Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

"Mobilen kommer tillbaka, med tre större problem, sensorn vid örat var väldigt ojämn å omöjlig å göra med, den tappade all täckning helt random under ett x-antal minuter och... och... den man talade kunde helt random få rundgång och höra sig själv."

Känner igen båda problemen rejält. Klagade till CDON (där jag köpt den). Åkte till Deltaservice, nu fungerar inte min SIM-kortsläsare alls (..de bytte ut den befintliga) samt uppdaterade. Jag körde dock root så fort jag fått tillbaka mobilen, så det kan vara något där som gått snett. Jag är inte säker ännu.

Får jag passa på att be om hjälp, vill att min mobil ska se ut precis som när jag fick tillbaka den från Deltaservice, eller i närheten iaf.
    Vilken basbandsversion har du efter deras update? etc. Så mycket info som möjligt från "om telefonen" i inställningar vore mycket uppskattat.

5. admm

admm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Samma problem med rundgång här med, precis som du så är det fruntimmret som klagar..kan ju vara fel på dom?

6. spunken

spunken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

En enkel sak man kan pröva är att be motparten att sänka sin högtalare... ibland blir det rundgång i mobilen och man hör sig själv...

Det ska finnas en antiecho funktion i mobilnäten, men den kanske inte vill fungera bra?

Testa är ju lätt...

7. DanneG

DanneG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hur gammalt simkort har du? Många konstigheter kan uppstå ifall man har ett gammalt sim