Mytoman i vår klass: Behöver svar snabbt

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Freddeguy, 26 mars 2013.

1. Freddeguy

Freddeguy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hejsan alla det är så att vi har en myttoman i vår klass som påstar att Viaplay appen är en standard app i hans mobil Sony Xperia P. Alla säger att han har fel men han forstätter att säga att han aldrig har laddat ner appen själv. Han myttar inte inte bara om det här han myttar om massa annat också så det skulle vara mycket roligt om vi kunde sätta dit den här myttomanen en gång för alla. Alla vill sätta dit den här snubben men vi måste ha svar från en proffisionell android användare först.

Alltså: Är viaplay en app som kommer med telefonen när man köper den?

Tacksam för svar

MVH Tim

2. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med svaret men kan säga att det är inte ovanligt bland vissa tillverkare att ha t.ex Facebook och Twitter pre-installerat. Inte på Samsung lurar tack o lov. Det är inte omöjligt. Vissa mobiler köpt hos telia ha nog Spotify installerat om jag ha förstått rätt från deras reklam.
    Du skulle alltid kunna låna hans mopil och kolla under PlayStore-mina appar eller in programhanteraren-nedladdade. Sanningen borde synas där eller?

3. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

Om han har installerat appen innan på en annan telefon eller platta så kan den installeras automatiskt tack vare backup funktionen hos google.

4. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Eller så bryr man sig inte om en mytoman utan bara nickar och ser glad ut närhelst h*n öppnar käften.

Strutsen gillar detta.
  5. Freddeguy

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det är inte helt omöjligt, men det låter random att Sony skulle installera Viaplay som är en betaltjänst och som inte har nått med Sony att göra egentligen och det är det vi försöker säga till han men det är nått fel på han. tack iaf! :)

6. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    MMM, men var det inte så att ViaPlay erbjöds utan kostnad om man hade en Xperia X10 en gång i tiden. Kan detta vara orsaken till varför killen säger så där?

7. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

8. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Ah juste så var det! Visste att jag kände igen kopplingen mellan viaplay och xperia från någonstans.

9. Freddeguy

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tjoobre det är så att den här snubben är mytoman på hög nivå vad vi än säger så kommer han neka till allt först vi får svar svart på vitt vad som är fel. Då kommer vi att busta han. Men varför skulle Sony i en xperia p som är en budget mobil erbjuda viaplay gratis. Det låter konstigt. Och till dig som länkade viasat länken. Han har en xperia P som han köpte i sommras och inte Xperia x 10. VI vet att han ljuger. och vi ska busta han idag om vi kan

10. Brundin

Brundin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

MINA ENHETER

Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Äsch åka lite rutschkana istället :D

Last edited: 27 mars 2013
  11. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Har haft 2 Xperia P från Nov 2012 och ingen av de hade Viaplay förinstallerad, så nej det är ingen app som alla Xperia P som säljs i Sverige har.

Dock kan ju olika operatörer välja att lägga till olika appar, så om han införskaffat sin Xperia P den vägen så är det väl möjligt att han fått med den som en del av hanns abonnemang edy. möjligen mot en förhöjd avgift om det nu är så att Viaplay är en betaltjänst.

12. evening.beam

evening.beam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Vad är poängen med hela detta upplägget?

Jag tycker att detta låter som utstuderad mobbing från din och dina kamraters sida.

Det kanske finns några korn av sanning i det han säger, kanske finns det inte. Men vad spelar det för roll? Det enda ni uppnår är en än mer uppskruvad situation där ni försöker överbevisa honom och han försöker överbevisa er. Det finns ingen vinnare. Däremot finns det en massa tråkiga konsekvenser.

Det bästa ni kan göra är att lägga ner diskussionen. Jag tycker inte det är ok att ljuga, men jag tycker heller inte det är okej att trycka ner någon. Speciellt inte i grupp. Usch!

Khayman, mij och Wafflez gillar detta.