MZ601 tokhäng!

Diskussion i 'Motorola' startad av turbomart, 14 jul 2012.

1. turbomart

turbomart Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har haft min Xoom 3G i över ett halvår, men idag är första gången den har tokhängt sig! Förut har bara enstaka program slutat svara och plattan har segat å haft sig. Men nu, satt å glodde på en Youtube-film. Ljud i BT-headset. Ansluten till mitt hemmanätverk. Utan förvarning blev skärmen helt grå. Det svarta bandet i botten av skärmen där knapparna normalt sitter, syntes. Men det var ingenting på det. Ingen klocka eller knappar. Efter ca 10-15s startade den om. Men den har fastnat under uppstarten. Sitter fast på startskärmen med M-loggan. Inget händer när man trycker på knapparna. Batteriet var väl på en sisådär 40% så den lär väl inte dö förrän imorgon nån gång. Ska bli spännande och se om den startar igen...

Vad kan ha hänt? Har aldrig varit med om något liknande förut. Finns nån logg som kan ha fångat något? Kan jag tvinga en omstart på den på nåt sätt? Kör orginal HC3.2.

2. turbomart

turbomart Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hmm... man är ju inte nån android-hacker direkt... Men jag läste i en annan tråd att man kunde trycka Pwr+VolUpp. Gjorde det. Den startade om direkt och verkar funka normalt. Skumt hursomhelst att den kraschade.

3. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Testa att göra en omstart genom att hålla power-knappen och volym+ knappen intryckta samtidigt i 10s eller så, då bör den starta om.