Fråga: N10 bäst platta för priset?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av arvidsson, 9 aug 2013.

1. arvidsson

arvidsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej alles!

Jag är ett par knapptryck ifrån att beställa en Nexus10. Har några slutliga funderingar jag inte blir klok på efter ha yrat runt på forum, därav detta inlägget. Jag tänkte beställa 16gb-modellen, anser inte behöva dubbla mängden lagring då jag streamar media från min dator samt Dropbox. Om tillfälle krävs går det ju alltid koppla på en USB-sticka för att kolla film på långresa. Har själv en SIII 16gb och interna lagringen har gott om utrymmer kvar. Så hur står N10 gentemot andra plattor som finns att tillgå i skrivande stund? Har kollat och klämt en del på Samsungplattorna samt Sony's senaste. Visst Sonyn är väldigt trevlig men på pappret ser det ut som man får mer platta för pengarna om man väljer N10. Likaså Samsungs tab/note. Pennan på samsungen lockar inte direkt heller, tycker även de är lite plastiga. Har själv inte kännt på N10 men vad jag har läst runt skall den kännas mkt bra i handen(inga av de stora kedjorna har den i butik) Ett plus är ju också högtalarnas placering. Är inte direkt i behöv av att ha en vattentålig platta heller. Jag vill kunna använda en platta för surf, film, streama foton där flytet står i centrum. Vissa spel kommer säkert vara aktuellt också. Vill också ha en riktigt bra skärm vilket jag har förstått att N10 har.
    Finns det något väsentligt jämfört med Sonys, Asus och Samsungs plattor N10an inte har? Förutom vattentålig, minnesplats, tangentbord, plats för simkort..

PS beställer nog från Bazula och behöver ett bra, lätt och smidigt flipcover som man kan använda som stöd, några tips? MoKo Smart-shell Case verkar som ett hyffsat case

Tack på förhand för snabba svar!

/arvidsson

2. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag fick min n10 igår så jag är väl en dålig referens men i alla fall.
    Dropbox synkar väl mellan alla enheter och resultatet blir väl att alla filer finns även på din n10? I så fall ingen utrymmesbesparing där?

Innan min n10 hade jag en galaxy tab 10.1, 16GB och igår innan jag fabriksåterställdfe den hade jag 9.3GB ledigt. Ska tillägga attt jag hade rätt många appar, inte filmade eller tog kort men hade dropbox på den så fotona från min n4 fanns ju där.

Det jag kommer att sakna lite grann är avsaknaden av 3G vilket jag hade på Samsungen. Thetering är för bökigt.

Jämförde Samsungs tab 10.1 3 med n10, n10 var i princip bättre på allt och nån hundring dyrare.

Köpte min på cdon, den är, gissar jag, gråimport precis som hos Bazula med skillnaden att Bazula skriver det på produktsidan. I kartongen utanför förpackningen låg en eu-propp. inte en adapter utan själva nätdelen är samma world wide, man byter bara det som så att säga går in i uttaget

3. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    En sak till. Jag tror att utbudet av tillbehör är större till Samsungs (egenmärkta) produkter men det kanske vägs upp av mjukvaruuppdateringarna Google förser oss med.

4. arvidsson

arvidsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack för dina svar. Har nu lagt min beställning. Kom fram till att de andra plattorna inte har något jag kommer sakna på n10an. Samsungens och även de andra tillverkarnas tillbehör är inget jag prioriterar ändå.
    Kommer bli mycket trevligt när den anländer på tisdag förhoppningsvis!

/arvidsson