Problem: N5 Exchangesyncning

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av p-son, 29 jan 2014.

1. p-son

p-son Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej !

En Kollega har skaffat en Nexus 5 och vi kör exchange i jobbet för mail, kontakter, kallender osv

I våra gamla telefoner (HTC Desire S, Samsung S3, Samsing S4 Android 4.3) har vi schema för trafik, dvs man kan sätta när och hur ofta exchange skall synka.

Denna synkroniseringsinställning verkar inte finnas i Nexus 5 med Android 4.4.2
    Iallafall inte på samma ställe.

Är detta något som är bortplockat i Nexus 5, Androiversionen eller är det bara flyttat ?

Anledning till bekymmer, vill inte ha mail kl 3 på natten när det görs uppdateringar i system mm, eller på helgen.

2. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Finns inga sådana inställningar tyvärr. Du ka jag dock lösa problemet med Tasker eller Locale.

Skickat från min Nexus 5

3. p-son

p-son Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OK, tack för svar.
    Skall testa apparna.

Vet du om det är bortplockat i Android 4.4.2 allmänt, eller om det är i googles versioner ?

D.v.s. Den dagen jag får 4.4.2 eller liknande i min S4:a kommer det att försvinna samma möjlighet för mig ?

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Det tror jag inte händer. Samsungs eller HTC:S mailapp styrs inte av Androidversion utan där är det tillverkaren som väljer. Hade själv en N4 för ett tag sen och visst är ren Android en kul sak men personligen kände jag att det kunde vara fööör rent ( missförstå mig rätt) bra telefon men den var inte för mig av den anledningen. Visst finns det appar för det mesta i dag men på något sätt fick jag inte en positiv känsla för ren android, jag gillar ( till viss del) tillverkarnas twist på gränssnittet

Skickat från Tapatalk

p-son gillar detta.
  5. p-son

p-son Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar

Hoppas att det är som du säger :-)

Skall försöka knåpa ihop något i tasker, hoppas att man hittar någon färdig kod.

6. Tobiase82

Tobiase82 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har en fråga gällande just Exchange email, jag har väldiga problem med att få mitt Exchange konto att funka. Jag använder den appen som är installerad från början. Den funkar några dagar men sen slutar den att synka och jag får felmeddelande "Internt fel". Sen efter en vecka eller så kan den börja funka igjen. Någon som vet vad som kan vara galet? Använder Maildroid istället som funkar problemfritt, nackdelen är att jag inte kan synka kalendern från Outlook då vilket jag är i behov av...

7. zero

zero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra
    Platta:
    Galaxy Tab S9+
    Enligt killarna på xda verkar det vara en bugg i mailklienten som gör att det inte syncar som det skall. Jag har samma problem, vid en clean installation så funkar det i någon dag sedan hänger sig syncen. Jag hoppas att Google löser detta asap...

Tråd XDA

8. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Samma sak med sökfunktionen för kontakter i GAL. Den finns inte i Android stock utan är något som bl Samsung och Sony lägger in i sina telefoner. En väldigt bra funktion som verkligen borde vara standard i Android.

Skickat från min SM-N9005

9. Arendagan

Arendagan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har också problem med syncen i min N5. Att lägga till mitt exchangekonto är inga problem men när den ska synca så står det nåt i stil med att det inte går just nu och att det fungerar snart igen. Fungerar dock utan problem på min N7

Last edited: 14 feb 2014
  10. marr

marr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    446
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nord

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nord
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    S9
    Platta:
    M5
    Platta 2:
    Nexus 7
    Hmm, min n5 syncar exchange utan problem.. Med stock apparna.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk