N7102 (Dual-SIM Note II)

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av urbanlarsson, 7 apr 2013.

1. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag är riktigt sugen på denna telefon och har läst lite om den. Såg att man kan få den för typ $900 på Ebay. Jag undrar bara om någon har en, och hur bra den funkar.

Jag har läst XDA tråden och sett att om man rootar kan man få in Google Play på den, verkar vara rätt enkelt. Fanns lite klagomål på formatering av kontakter osv i tråden men inget som verkar allt för jobbigt att fixa.

Som sagt, något som har denna eller vet lite mer om den? Något bra ställe man kan köpa den ifrån och få hit den?

Skulle vara helt underbart att slippa bära på två telefoner, och jag vill inte ha en skräptelefon bara för att få dubbla SIM, N7102 är det första vettiga alternativ jag har sett.

2. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    $900 är rena rånet, det är mer än 1000 kr över det kinesiska priset.

Var lite sugen på en, men den får inte plats i fickan och så var det inte så imponerande att Samsung tog bort en massa av frekvenserna den skulle ha stött bara för att kunderna märkte att de inte fungerade.

Nja, de nya MT6589-telefoner klarar också dual sim fully active och har fyra kärnor. För dryga tusenlappen kanske det blir en Lenovo A820 eller så... Eller möjligtvis någon av de äldre modellerna som har bra stöd på XDA (för under tusenlappen).

3. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Har kollat på priserna i Kina så är medveten om att det inte är billigt, vet bara inte hur jag kan fixa det billigare, känner ju inte så många som bor i eller åker till Kina.

Vet du något bra ställe där man kan köpa den?

Vad var det för andra alterntiv du hade hittat?
    Lenovon ser definitivt intressant ut, får kolla vidare på den. Vet du något bra ställe där man kan köpa den?

4. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Vet inget bra ställe...

Lenovo A820, Lenovo P770, ZTE V970, ZTE V987 är väl några alternativ. Nu har jag inget större behöv av dual-SIM i Sverige utan bara när jag reser, men kanske köper något ändå...

Vill man ha high-end kommer ju Galaxy S IV Dual-Sim snart också. Men ärligt talat vill jag inte betala så mycket pengar om frekvenserna som stöds ändå bara är typ GSM 900/1800 och UMTS 2100 MHz. Då kanske det ändå inte fungerar bra om jag reser utanför Europa eller Kina, och någon 4G får man inte heller.

Last edited: 8 apr 2013
  5. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Ok tack.

Jag bor i Köpenhamn och jobbar i Malmö, har svenskt nummer från jobbet och danskt nummer privat. Med Tre så är det ingen roamingavgift mellan länderna så det funkar fint. Men... Jag är så trött på att alltid behöva springa runt med två telefoner. Har testat alla möjliga alternativ men dual-sim är nog det bästa. Har en nexus 4 och en zte blade 3 för tillfället.

Har till och med funderat på en billig dual-sim Nokia.

Fattar inte varför dual-sim inte släpps här.

Edit: Läste lite mer om Lenovo A820, den är dual-sim standby till skillnad från Note II N7102 som är dual-sim active. Dual-sim standby betyder ju att man manuellt måste byta aktivt sim, den hör typen av lösningar finns ju typ till alla telefoner, så den blir det nog inte tyvärr.

Sent from my Nexus 4

Last edited: 8 apr 2013
  6. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Lite sent svar, men nja, lite fel där.

Dual Sim Dual Standby betyder inte att man måste byta något, det betyder i det här fallet bara att du inte kan ringa samtal på båda SIM-korten samtidigt. När du inte gör något kan folk ringa dig på båda korten och du kan köra datatrafik (internet) på det kort du väljer. När det ringer på ena kortet och du svarar kopplas det andra SIM-kortet bort (inkl data) tills du lägger på. Så detta är inte som dom här SIM-switch-tillsatserna man kan köpa till vanliga telefoner.

Dessutom är det så att A820 faktiskt är Dual Sim Dual Active (jag vet att det står dual standby överallt, men det är för att försäljarna bara kopierar informationen från äldre telefoner).