Nå GPS från dator och använda som modem

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av lellky, 9 aug 2010.

1. lellky

lellky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Telefonen rockar klart mer nu med 2.2 och WiFi-tethering eller WiFi HotSpot som HTC kallar det. En del andra saker är lite förbättrade, och kanske flyter det även bättre i menyer.

Men denna högteknologiska högpresterande telefon, som faktiskt slår en dator med Windows XP installerat på när det gäller användbarhet, har jag mer att önska ifrån:

Jag lyckas inte koppla upp mig med USB-kabel med min MacBook Pro 13" (Snowleopard). Vill inte använda PDAnet eller liknande. WiFi HotSpot funkar däremot fint.

Man borde kunna få tillgång till GPS:en via USB-kabel eller Bluetooth så man kan se i ett program på datorn var man är osv. Någon som har tips? o_O

2. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Google maps? ;)

3. Magnum81

Magnum81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Skulle själv vilja använda gps:en i telefonen för att använda sjökort/bilnavigator via dator i båten/bilen.

4. lellky

lellky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja det funkar fint i telefonen. Frågan var om det gick att använda telefonens GPS via USB-kabel till datorn.

5. Magnum81

Magnum81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

bluetooth gps

Tror jag hittat ett som kan få telen att skicka gps signaler till datorn, blutooth gps heter det, har inte kunnat testa det än...