När börjar abonemang att gälla?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av optimush, 4 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. optimush

optimush Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om jag beställer Note II Grey med abonemang Tele2, undrar om abonemanget börjar löpa direkt vid beställningen eller om abonemang kan aktiveras i samband med att mobilen mottagits?

Skulle ju kännas tråkigt om man får vänta 1-2månader på mobilen och betala 2månaders abonemang utan att ha mobilen.

2. Xantor

Xantor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

ska inte vara så, .. va inte så för mig iaf..

Köpte s3 på abonomang tele2.. Datumet dom skicka ut eller jag tog emot börja det gälla

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 251

MINA ENHETER

Bäst är väl om du kontrollerar med Tele2 men jag skulle tro att det är så att det börjar när du stoppat i simkortet i telefonen och slår på den. Men sedan finns säkert något om att du måste göra det inom x dagar från att de skickat ut paketet, annars börjar det gälla då oavsett.

4. evening.beam

evening.beam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Hos Telenor fungerar det så att ett abonnemang ligger vilande i upp till 60 dagar. Så fort man stoppar i simkortet så aktiveras det och abonnemanget tickar igång. Om man inte gör detta under den specificerade perioden så stängs abonnemanget och man måste beställa nytt.

Med andra ord, inga kostnader förrän du börjar använda och den enda risken är att du måste beställa igen.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.