När (gissning) kommer Android på svenska?

Diskussion i 'Magic' startad av Xboy, 3 aug 2009.

1. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Hej alla,

finns det någon som kan göra en halvkvalificerad gissning om Android kommer att översättas till svenska och släppas till Magic? När kan man tänka sig att detta isåfall kommer att ske? Handlar det om veckor, månader eller halvår...?

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 165
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Din gissning är nog lika bra som någon annans, Google har inte uppdaterat sin roadmap för Android sedan...2008. Jag har varken läst eller hört ett knyst om svenskt språkstöd från Google själva eller när Android Market blir fullt tillgänligt i Sverige, vilket iofs lär bli samtidigt.

En förhoppning vore att svenskt språkstöd ingår i någon av de resterande uppdateringar som skall släppas i år, dvs eclair och flan, då pratar vi max ett par månader. Den version av Donut som finns i googles repository innehåller så vitt jag vet inget svenskt språkstöd, varför det är osannolikt att det följer med i den uppdateringen. Skulle det vara så att svenskt språkstöd inte följer med i eclair eller flan, då vet i tusan när det dyker upp...

Edit: My bad: https://swedroid.se/svenskt-sprakstod-med-donut/

3. Kajlie

Kajlie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S20+
    Nu när man har använt engelska i snart 1 år, så känns det mycket bättre faktiskt. Alla guider o sånt är på engelska. Så jag kommer icke byta till svenska om det kommer.

4. robocik

robocik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag reste till Polen där jag köpte ett prepaid kort till min android, när jag stoppade in det i min Magic blev den direkt på polska, allt från menyer till komentarer i market.
    Undrar om den byter tillbaka till engelska när jag kommer tillbaka till Sverige.
    Använder Fatal1ty 1.4 ROM...
    Hälsningar från Polen! ;)