När kommer 2.0 eller 2.1 till den vodafone brandade telefonne?

Diskussion i 'Magic' startad av Dennis, 18 dec 2009.

1. Dennis

Dennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej jag har en Htc magic från Tyskland med with google på backsidan och med vodafone över skärmen.

Läste nys https://swedroid.se/htc-hoppar-over-2-0-och-gar-direkt-pa-2-1-i-usa där dom skriver "För Magic-folket ser det emellertid fortsatt dystert ut, Vodafone Magic/T-Mobile myTouch undantaget."

Någon som har kol på ifall den telefonen jag har faller in i detta? Fick 1.6 direkt i telefonen om det spelar någon roll.

Någon som har kol på när 2.X kommer till denna telefon?

Tack för svar Dennis

2. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ja, den tyska Magicen (med with Google) är en så kallad "Google Experiance"-telefon vilket innebär att du får uppdateringarna direkt från Google. Därför har du fått 1.6 medan de som köpt i Sverige inte fått det.

Problemet med Eclair (2.0) är att Kameran och accellerometern inte fungerar på Magic och Dream/G1 då det saknas kompatibla drivrutiner. Egentligen saknas drivrutiner även till GPU:n men de som följde med Hero 2.1-imagen som läckte fungerar tydligen. Utom dessa saker så fungerar Eclair redan på våra telefoner om man bygger det från källkoden.

Så svaret är: När vi får de saknade drivrutinerna från Qualcomm. Tyvärr inte garanterat att de kommer släppa dem alls. :(

3. Dennis

Dennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu när det går rykten om att G1 ska få 2.0 så måste väl driveutinerna fungerar för Magic med?

4. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ja, det är det som är så trevligt. :) Så fort en image för antingen G1/ADP1 eller Magic/ION/ADP2 så kan alla ägarare av någon av nämnda telefoner börja köra Eclair. Även Magic 32A bör kunna köra Eclair då någon bara behöver bygga en fungerande kernel samt moduler från källkoden.

En officiell T-Mobile-image är också bra att ha eftersom vi då får korrekta versioner av de uppdaterade Google Apparna. :)