När sker byte/förlängning av abonnemang?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av CML, 13 apr 2012.

1. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag tänkte att eftersom det är många som beställt Maxi här på forumet så kan man höra om någon vet hur det går till när abonnemanget byts?

Jag har/hade tidigare Tele2 kompis med bindningstid som gått ut för länge sedan (samt surfpack medium). För en vecka sedan bytte jag till maxi, och behöll då mitt nummer, dvs ändrade bara prisplan inom tele2.

Dock har inte ändringen gått igenom än, någon som har koll på när det händer? Sker det i samband med leverans av telefonen ? Jag valde en One X så det lär väl ta ett tag innan den kommer. Vad händer med mitt surfpack, sägs det upp automatiskt? Det är ju fullkomligt onödigt med Maxi.

Tänkte slå en pling till Tele2s fantastiska kundtjänst imorgon men eftersom dom svarar så väldigt snabbt tänkte jag slänga ut frågan här först!

Tack på förhand!

2. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    I och med att du inte har fått det nya abonnemanget än så gissar jag att det är olika beroende på var du skaffade det. Själv köpte jag också One X tillsammans med Maxi-abonnemanget (förlängning av annat Tele2-abonnemang), men från CDON. Telefonen verkar jag få vänta på ett tag till, men abonnemanget blev aktiverat samma dag vilket jag är tacksam för. Angående tidigare surfpaket så togs det automatiskt bort samtidigt, även om det dröjde någon dag innan det försvann från "Mitt Tele2"-sidan.

Last edited: 14 apr 2012
  3. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det verkar uppenbarligen så ja. Jag beställde för övrigt via tele2s hemsida!

4. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Faktum var att dom helt missat att föra över abonnemanget. Hade jag inte ringt vet jag inte riktigt hur det skulle gått till.
    Hon på kundservice som jag pratade med bara skrattade, och sa att det var riktig dåligt, men löste problemen direkt iaf, och abonnemanget slår över imorgon.

Så om någon annan där ute är osäker på huruvida ert abonnemang bytt eller inte, ring kundservice. Även om det är sjukt lång väntetid.