När släpps källkoden till blade?

Diskussion i 'Blade' startad av tob, 12 jul 2011.

1. tob

tob Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag läser mycket om att källkoden till ZTE blade måste släppas innan man kan få stabilt android 2.3, någon som vet när den släpps?

2. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

De är tvungna att släppa den då de publicerar en enhet som kör den versionen av android, det sägs vara zte skate som verkar ha ett release datum i slutet av augusti.

Källkoden kommer säkerligen att ge förbättringar i de custom roms som finns, men de är nog relativt stabila idag redan som det är, iaf är cm7 det för mig, och ginger stir ska väl vara minst lika stabil, om inte mer?

3. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Yep, alla GB-Romar verkar vara stabila som berget idag, eller kanske CM7 som kanske då och då lider av batteriproblemen(?).
    Annars, förutom överklockningsmöjligheterna, finns det något annat man borde se framemot?

4. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

i ginger stir fry så fungerar inte led-notification så bra pga att senaste källkoden saknas och som många andra påstod överklockning. Den släpps nog när ZTE Skate slår till i markaden som kommer med 2.3 då gör man nog en dump av romen så vi kan använda den till våran blade

5. tob

tob Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kör cm 7.10 RC1 och wifi fungerar jäkligt dåligt. Tappar och återansluter ej samt kan ej ansluta till vissa.

Dessutom kraschar den lite då och då

6. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Kör också rc1 inga problem med wifi för mig, använder mig dock bara av ett nät.

Du kan ju prova blade wifi fix från market för att se om den har någon inverkan, annars kanske senaste nightly kan vara värt ett försök? Tror den bygger på en ny kernel samt lite andra fixar har väl tillkommit sen rc1.