Jag har blivit som besatt. Jag följer debatten om releasedatum och sliter mitt hår. Jag har förbokat en HTC Desire HD jag också. Men samtidigt vet jag att tekniken rusar fram, speciellt på Androidfronten. Det som är hett i dag är soppa om inte allt för länge. HTC Desire HD verkar dock kraftig och det kan vara en telefon för framtiden. Frågan är nu, hur långt in i tiden är framtiden? När kommer den kännas utdaterad och gammalmodig? När kommer den inte hänga med i uppdateringarna och när kommer den helt enkelt bli soppa? Vad tror ni? Sitter jag fortfarande med en toppskiktstelefon om ett år?
Svårt att säga, men tror den kommer att stå sig ganska bra. Gott om ram och fin grafik del så den kommer nog inte begränsas pga att prestandan inte duger. Men detta är en bransch i ständig utveckling så det som är hett idag är kallt om 3-6månader. Så vill du ha de senaste så ska man nog räkna med att byta tele var 6:e månad. Desire kom ju i april tror jag det var, och nu 6månader senare kommer en lite vassare maskin. Så tror nog HTC kommer med en ny värsting till våren. Är väl bara Apple som inte pumpar ut nya telefoner med olika kundgrupper i fokus, utan släpper 1 per år. Se bara på TV/data, där pumpas det ut bättre och mer avancerade prylar hela tiden. Tror vi får se ett gäng fräna telefoner till våren igen. Är ju på G med nya kraftigare processors. Tror även att det kommer dyka upp vassare skärmar. Hoppas även det blir standard med mini hdmi och 1080p uppspelning.
Jag tror inte att dom utveckla DHD som helt ny då redan Evo 4G fanns på andra sidan och HD2 fanns redan, så antagligen gick det snabbare att ta fram DHD. Men om den inte kommer innan slutet av oktober så tror jag att jag väntar på nästa generations smartphones.