Nästa HTC flaggskepp?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Bostrom, 25 december 2011.

1. Bostrom

Bostrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har tänkt byta från Samsung till HTC de kommande veckorna och funderar på en Sensation XE. Jag vill dock inte köpa någon nu om det skulle komma ut ett nytt flaggskepp från dem den närmsta tiden. Någon som har bra koll på det? :)

2. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har en HTC Desire, men grejen är att HTC släpper så många telefoner hela tiden. Frågan är hur länge man får uppdateringar. Incrible S kommer inte få har jag för mig att jag läste, och den är ju inte allt för gammal. Släpptes ju iår :P

Men ryktas om HTC Vigor för att svara på frågan.

3. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Förmodligen under våren. Mars - Maj skulle jag tippa.

Jag kommer att behålla min Desire fram till dess.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. Bostrom

Bostrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok det var lite lång fram i tiden. Är sensation xe en bra lur idag då? Vet väldigt lite om HTC nämligen...

5. Retur

Retur Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är ett mycket känsligt ämne det här, framförallt ang märke. Alla vill naturligtvis att just deras val av märke är det bästa man kan köpa.
    Jag kan rekommendera det jag tycker är viktigt, av naturliga själ så håller inte alla med av anledningen som jag skrev innan.
    Jag värdesätter HTC för deras gedigna kvalitets känsla man får när man håller i den, och det otroligt rappa gränssnittet. Sen uppskattar jag deras Sense, det är snyggt känns modernt och smart.
    HTC Sensation har en nästan onaturligt bra skärm, ibland ser det nästan ut som det sitter ett högupplöst klistermärke på skärmen. Svårt att beskriva man måste se skälv.
    Kan du inte vänta på nästa värsting så lär du inte bli besviken på den uppdaterade Sensation XE.
    Den kommer att hållas uppdaterad med det bästa i ett år, sen ett år till med nya funktioner. Efter det blir det bara buggar och säkerhetsuppdateringar, som dom har gjort innan. Men vem har en mobil mer än 2år, så det helt okej. Andra tillverkare är inte bättre, snarare sämre.
    Kan du tänka dig en riktigt stor mobil så kan Samsung not vara ett alternativ, men för mig som älskar Sense blir det Sensation XE nu och vill jag ha en liknande not blir det att vänta tills HTC har fått fram sina motsvarigheter. :)

6. Bostrom

Bostrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo jag håller nog med om att HTC leder tåget på androidsidan när det gäller byggkvalitet och känsla. Dem har även snyggast user interface. Men varför envisas man med 768 mb ram när i stort sett alla konkurrenter har 1 gb idag? Det låter inte mycket men det är ändå drygt 200 mb mer, plus att sense äter rätt mycket minne. Är detta något som blir ett problem med en HTC lur eller måste man helt enkelt multitaska järnet för att fylla ram-minnet? Min Samsung GSII fick aldrig mindre ledigt än cirka 400 mb, så 1 gb kanske är lite överdrivet än.

7. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

8. Ignore

Ignore Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lite tråkigt att det ska vara så långt mellan toppmodellerna släpps, hade sönder min gamla desire förra veckan så är helt mobillös ftm. Jag vet inte riktigt va man ska köpa, att det lutar åt htc igen är givet men det känns som alla deras lurar som finns på marknaden är lite "old" spec när man jämför hårdvara med tex Samsung.

Har läst lite om htc ville och den låter mkt lovande.. men ska ju inte komma förens april-maj vad jag har sett. Jag behöver ju en bra mobil nu..

9. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Sensation är riktigt bra!
    Min fru har en. Skärmen är mkt trevlig och hårdvaran är det absolut inga fel på.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

10. Ignore

Ignore Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det blev en Sensation, ligger på posten nu och väntar på mig.

Har man något och pilla med ikv på jobbet :)
    Bara roota och in med någon rolig custom rom utan sense nu så.

11. hablam

hablam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

incredible s lär få uppdateringar. men den kommer inte prioriteras i första hand.. till och med HTC desire fick ju en uppdatering för inte så jätte länge sen

12. Bostrom

Bostrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är också lite sugen på det. Men om man vill få tillgång till mer ram, behöver man roota då eller räcker det med att installera nån annat ui från Market bara?

Last edited: 5 januari 2012