Nästa telefon är en...?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Wimz3n, 4 jun 2012.

1. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Som flera av er vet är jag lite småkritisk till LG/nVidia för eftermarknaden om O2X. Ja, egentligen alla telefoner från LG. Men är min ilska befogad?
    LG liksom nvidia är ju företag med vinstintresse och det som de får kosing för är ju att sälja telefoner.
    När jag nu funderat ett tag så verkar det inte vara fullt så befogat att vara ilsken som jag varit. Däremot så har dom ju faktiskt stått och lovat en massa de inte hållit. Det har iofs sveriges politiker gjort i alla år och de sitter fortfarande kvar.

Borde inte LG ta en månadskostnad för att "prenumerera" på deras telefoner istället? när det kommer en ny så är det bara att lämna in den gamla och få en ny. Eller inte.

Nu kommer ju O4X och vet inte om förväntningarna är så stora. Har nog inte varit fullt drag i försäljningen, speciellt inte med tanke på SGSIII.
    Jag är rädd att detta konstantpumpande av mobilmodeller kommer att mätta Androidmarknaden och flertalet går över till andra plattformar.

Vad är det för fel på mobilvärlden idag?

Inom smartphonevärlden finns tre läger
    1. Iphone - Hatad av flertalet Androidanvändare och verkar som deras siffror pekar nedåt just nu (Vi får se hur det är efter Iphone5 lanseringen)
    2. Android - Hatad av de flesta Iphoneanvändare.
    3. WindowsPhone - Känner jag är en uppstickare som vinner terräng. Medans Apple och Google käbblar om bits'n'bytes så får microsoft allt mer yta.

Personligen tror jag att WP kommer att vinna mycket land inom kort. Lyckas dom få Win8 och WP att interagera med och mellan varandra på enkelt sätt så...

2. jarkssib

jarkssib Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Troligen en Galaxy Nexus faktiskt, vet inte om det är ett steg upp, ner eller åt sidan.

Har varit inne på WP spåret också men man har en tendens att fastna i ett visst ekosystem, men det är väl tillverkarnas mening.

3. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Jag har faktiskt ingen alls aning om vilken min nästa mobil blir, men förmodligen ingen LG i alla fall. Jag behåller nog min LG i ett halvår till, förhoppningsvis har ics kommit då...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

4. MickeLa84

MickeLa84 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det blev en Galaxy S3 för min del iaf, LG'n får agera backup hädanefter.

5. Deadbeat

Deadbeat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Blir nog den senaste high end mobilen från Huawei. Bra hårdvara till bra pris. Är öppen för att köpa en LG i framtiden igen om de skärper till sig.

Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

om man som användare "hatar" iphone eller android eller whatever så visar man väl eg bara tecken på extrem omogenhet?
    Jag föredrar Android men äger en iphone som jobbmobil och den har tydliga fördelar över android. Privat kör jag en galaxy nexus och ägde en lumia 800 som jag senare sålde för det fanns fortfarade lite saker jag behövde i android som ännu inte var tillgängligt i WP. WP är by far så vansinnigt mycket snabbare än iphone och android och det med en single core cpu.

Iphone är den klara vinnaren när det gäller underhållning, WP den klara vinnaren när det gäller total blend in med företagsappar. Android är vinnaren när det gäller möjligheten till förändring efter eget tycke.

zippo145 och Hallberg84 gillar detta.
  7. doomenicer

doomenicer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Vad är det som gör att iphone är så bra på underhållning? Fler spel i Appstore? Har jag missat något stort Iphone har inom underhållningsgenren?

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det mesta inom multimedia fungerar ju definitivt bättre. Speciellt spelen är ju en enormt stor post för iphone. Jag fick en iphone genom jobbet och har skummat igenom appstore lite raskt och utbudet och antalet BRA spel tex är ju enormt jämfört med android. Nu är jag ingen gamer per say men jag ser ju iaf ;)

har du barn tex så hittar du ett utbud som inte alls är vad det är på android.

Sen tycker jag att youtube-appen är ju ljusår bättre än på android helt makalöst mycket bättre.
    Det som ligger apple i fatet kan jag tänka mig när det gäller se på film osv...kan tänka mig att man inte har samma frihet med formaten samt att skärmen är så liten... det har ju ingenting med ios att göra iof, just skärmen ;)

Last edited: 9 jun 2012
  9. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Mja...Joo... Det är väl lite kännt att Apple är lite mer utbredd vad gäller barnspel :). Och det finns en del jag skulle vilja ha portat till Android. Men känner inte att jag köpt en telefon för att knattarna ska spela på. NDS funkar bättre.
    Youtubeappen kan jag inget säga mer än att jag använder youtube downloader och kan se klippen något oftare.

Vad gäller multimedia är jag nöjd med Android då jag enkelt sätter in mitt 16GB minneskort i min lilla minneskortläsare (köpt på eBay för 70cent) och flyttar över filerna (MP3/MP4/AVI/etc.) sen är det bara att välja program. Har många mediaspelare för jag har inte kunnat välja någon bra än, de har alla mycket att ge.

Det bästa med Android är att man genom (oftast) enkel rootning kan kasta bort det som LG/HTC/Samsung/etc har lagt in. Custom rom gör livet något roligare.

Sen så förstår jag ju att du har tvingats till en iphone och bär stoltheten högt ;)

Summering (personlig): För mig ser jag oftast en iphone hos:
    1. Kostymnissar som ska ha en enhetlig telefon som funkar på samma sätt som Ipaden gärna med ett monogrammerat läderfodral som gör telefonen mer ohanterlig.
    2. De där tonnåringarna längst bak i bussen som jämför de olika skalen/stickers/gadgets de skaffat och skryter om vad dom har hemma i dockväg.
    3. De som vill följa någon trend de tror finns (se 1&2 ovan).
    4. "Apple va först, varför ska jag byta?" (Hört på Telia i Nordstan, Göteborg runt mars 2011)
    5. "Android bygger på Linux. Linux gick inte att använda 2000 och då vågar jag inte..." (Naiv fd kollega februari i år. Kör numera SGSII och är nöjd)
    Jag poängterar att det ovan är en personlig uppfattning plus en del jag hört och sett.

Vill även säga att jag tycker Iphone ÄR en kompetent telefon på många plan, men Apple nog förlorar på den inskränktheten de besitter. Tyvärr känns det som om den inskränktheten långsamt smittar över till Androidvärlden.

GuiceU gillar detta.