Någon som har någon information om nästa våg Android-telefoner? Tänker på vad och främst när nästa våg av high-end lurar kommer ut. Tänkte köpa en Samsung Galaxy Nexus, men blev bortskrämd av batteritiden och avsaknad av microSD-slot. Samsung Galaxy Note verkar bra i många avseenden, men väldigt stor och tangerar i dagsläget övre pris-smärtgränsen. Samsung Galaxy S2 verkar också bra, men samma problem som med Samsung Galaxy Nexus. Förvisso säger en del att "Samsung Galaxy Nexus fungerar länge så länge skärmen inte är på", men hur värdefull är en telefon som man inte kan använda skrämen på? Känns inte som att man gör särskilt mycket utan skärmen. Om jag väntar på nästa generations telefoner; hur länge behöver jag vänta då? Vad finns det för rykten om nästa generations telefoner?
Fast Galaxy S2 (som jag själv nyligen köpt istället för Nexus) har ju faktiskt både kortplats och hyfsat batteri, eller vilka problem menar du? Annars finns ju RAZR också...
Om du bestämmer dig för att vänta på näst generation, så kommer du att få vänta länge eftersom att det alltid kommer att komma nya bättre telefoner.
Jag tror inte nästa generation kommer att ha bättre batterier. Den förbättringen ligger nog tyvärr en bit in i framtiden (jag hoppas dock att jag har fel).
S2an brukar ju överlag få bra kritik när det gäller batteritid och oftast bäst bland androidtelefoner. Fick bra i Swedroids test och står sig även bra i GSMarenas batteritester. Our Samsung Galaxy S II battery life test is complete, check out how it did [TEST] Annars kan du ju alltid köpa ett 2000mah batteri till den. Officiellt 2000mAh-batteri till Samsung Galaxy S2 för drygt 200kr [Tips] | Swedroid Vad gäller nästa generation så verkar Samsung Galaxy 3 bli grymt vass enligt ryktena. HTC Zeta verkar grym med, men allt vi har är rykten. Ska du vänta på nästa generation så får du vänta i evigheter, för det kommer alltid en till generation.
nästa generation kan aldrig bli mer än just.. nästa generation.. och det ligger inte långt in i framtiden så det där är ett inkorrekt påstående Men summa summarum... man väntar på nästa generation och innan man köpt en ny telefon så kommer rykte om nästa omgång och då väntar man igen
Iofs kan det i detta fall vara värt att vänta på nästa generation då Galaxy Nexus känns som en slags mellantelefon mellan två generationer (vad gäller hårdvaran). För min del räcker den gott och väl och en Nexus är ju trots allt en Nexus.
Nästa våg av telefoner kommer säkerligen att presenteras under CES-mässan i Januari. Jag är en av dem som hade tänkt skaffa Galaxy Nexus men saknaden av SD-slot gör att jag dissar denna och lugnar mig ett tag till.
indeed.. sdkort och att kameran var såpass dålig som den var blev en dealbreaker för mig. galaxy s 3 kan bli nåt för min del.. när den nu kommer
Helt rätt, det är bara att sitta ner i båten och vänta in mässan. Med de nya nallarna så ploppar priserna ner på de befintliga så det kan vara skäl nog att vänta. Ponera att S3 introduceras i Jan -12 och börjar säljas Mars-April för 6000-7000kr (tror de höjer priset eftersom S2 var en dunderbraksuccé). Om du tycker det är för dyrt så kanske S2:an då blir (riktigt) prisvärd för en 3000-3500kr? Jag tror faktiskt att S2 kommer att "hänga med" hela 2012 också. Fortfarande, imho, den bästa nallen idag. Om det endå vore 720-upplösning på den. Jag gissar på att S3 kommer att ha NFC, 720-skärm, 4.65" skärm med lika yttermått som S2, minst dualcore 2GHz och LTE. Riktigt najs! Jag tror inte HTC eller någon annan kommer vara ikapp Samsung det närmsta året. Samsung är on fire just nu!
inget är väl DÅLIGT såklart... det är ju trots allt en mobilkamera med men för mig kändes det lite surt att eg ha samma kamera som jag redan har fast med blixt när tex se arc eller Sgs2 faktiskt tar bättre bilder. Överlag är det absolut inget fel på kameran bara inte det jag ville ha jag ändrar mitt uttalande till "dålig" ist
Kameran är absolut inte i närheten av vad du redan har. Megapixel är upplösning - inte bildkvalité. Såhär tog inte min Nexus S - som jag antar har likadan kameramodul som SGS.
Det ska väl även sägas att Android stöder USB-enheter. Så i teorin kan man alltid köpa sig en telefon med Android samt en liten fin och smidig 500 gigs 2.5" disk och sen tar det väl lite tid innan man får brist på utrymme för t ex film =P Dock stödjer inte alla tillverkare det, så root kan behövas...
absolut men osmidigheten är ju total dessutom är jag tne så pervers att jag ser på film på telefonen.
jag är lite för gammal för att spela allan med hårdvara faktiskt jag överlåter det till den yngre generationen.
Om du inte har bråttom att byta telefon så ska du vänta in Galaxy S3, inte för att du måste köpa just den modellen, utan för att den kommer påverka marknaden i stort. Det är ju uppföljaren till 2011 år bäst säljande Androidtelefon. I så fall får du nog vänta till runt mars-april.