Nästan 24 timmar för ett sms!

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Slitet-golv, 25 sept 2010.

1. Slitet-golv

Slitet-golv Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har upptäckt en mycket konstig sak. Jag vet inte om detta beror på telefonen (X10 mini pro) eller SIM-kortet. Problemet är att det tar mellan 12 och 24 timmar för ett sms att komma fram.

Jag upptäckte problemet för ca 2-3 dagar sedan när en kompis skickade ett sms till mig, ingenting kom. Jag gick och la mig efter några timmar för att sedan vakna upp på morgonen, ingenting. Sedan under dagen så hör jag ljudet som indikerar på att jag har fått ett sms, inte bara ett sms utan ca 11 st ploppade fram(alla dessa hade skickats dagen innan).

Jag tänkte väl att det bara hade blivit något strul, men nu väntar jag fortfarande på ett sms som skickades 20:42, jag antar att jag får den någon gång imorgon.

Är det bara mig, eller har det hänt andra? Har aldrig varit med om detta problem förut.

Jag har ett Halebop kontantkort. Ca 1 år gammalt SIM-kort. Jag har även bett folk att skicka sms nu 1 dag i förväg haha så att jag får det samma dag som de egentligen skulle skicka.

2. pingen

pingen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Typ samma för mig fast kan ta en hel helg innan jag får sms och oftast får jag dom direkt så den klyddar inte hela tiden.
    Har även problem med att när folk ringer så tutar det upptaget och ringer dom igen brukar det funka. Vill minnas detta började efter uppdateringen som vi fick.

Har en mini pro med halebop också.

3. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplevde det aldrig (eller snarare, märkte det aldrig) förut men nu när jag tänkt på det så har jag märkt att det ibland tar flera timmar innan ett SMS når mottagaren alternativt kommer in till mig. Kör Mini Pro med Halebop!

4. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Jag använder x10 mini pro och halebop kontantkort. Alla mina sms och telefonsamtal kommer alltid fram direkt och har gjort så helatiden.

5. pingen

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Man kan ju undra vart felet ligger eller man ska behöva lämna in telefonen? Eller det kanske kan lösa sig när vi får 2.1?
    När jag själv ringer eller skickar SMS så funkar det hur bra som helst men inte tvärtom.

6. Slitet-golv

Slitet-golv Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skönt att höra att jag inte är den enda med problemet. Har inte uppdaterat telefonen sen jag hämtade den, mitten av augusti.

7. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har ni rätt APN inställningar? Man vet aldrig, sånt kan spöka. Testa att sätta in simkortet i en annan telefon så kan ni utesluta en sak.

8. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Sms använder inte apn men däremot finns det en service central / sms central.
    Kolla så att ni har rätt nummer där.

9. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Då lärde man sig något nytt :) Men MMS går på apn, det är jag säker på i alla fall.

10. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Alldeles korrekt uppfattat min herre :)
    SMS använder inte data, därav att APN ej behövs.

// A

11. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

SMS pushas väl ut till telefonen dvs. det är nätverket som skickar ut och inte telefonen som frågar efter nya SMS. Ditt problem skulle därmed indikera antingen att nätverket inte pushar ut SMS:en av okänd anledning (operatörsfel) alternativt att telefonen nekar t.ex. pga. att minnet börjar bli fullt.

Att lämna in telefonen tror jag knappast hjälper då det knappast handlar om något hårdvarufel. En factory reset alternativ ominstallation av programvaran skulle jag testa med först.

Hjälper inte det skulle jag nog ta ett snack med Halebop.

12. pingen

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har testa ta ut mitt simkort o satte den i min gamla telefon och då funkar det som det ska men då får jag ta och testa factory reset osv så får vi se om det hjälper.