Nätverkslåsningsproblem

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av tub72, 5 aug 2011.

1. tub72

tub72 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har läst runt på forumet om det går att få fler försök (än 5) på sig att slå i en upplåsningskod, men inte hittat något. Mitt problem är att jag vann en x10 mini på ett tivoli som visade sig vara operatörslåst till Telenor och det vill jag inte använda. Jag har köpt en upplåsningskod och när man följer anvisningarna för att ta reda på vilken av nätverkskoderna man ska knappa in så finns det även en siffra efter nätverket (som ska låsas upp) och den siffran ska vara "5" (fem försök att slå in koden) för att sedan minska för varje gång man knappar in koden. På min nya telefon var den siffran "0" och då har någon bemödat sig med att knappa in felaktiga koder fem gånger och låst telefonen för fler försök. Nu undrar jag alltså om det går att återställa telefonen till något slags grundläge för att få fler försök på sig? Jag vill ju gärna inte bara slänga en telefon eftersom man inte kan öppna den för andra operatörer...

Jag lånade en bild av "huskul" (tack för det) för att visa vilken meny jag pratar om, men i mitt fall så är det en nolla bakom network.

Tacksam för svar

Bifogade filer: