Nätverksproblem med Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av willyt3whale, 24 jul 2010.

1. willyt3whale

willyt3whale Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sökt runt ganska mycket över hela nätet men ändå inte lyckats hitta någon lösning på detta problem:

Lite Historia:
    Jag skaffade min Desire i början av juli med ett abonnemang från telia. Allt funkade som det skulle och jag var glad!
    Men efter att ha gått in på "mina sidor" på mobil.telia.se från mobilen och råkat avbeställa "Mobilsurf alltid" (ett tillval för att få 500mb gratis/månad) så kunde jag inte längre ansluta till internet. (Inte säker men tror att det är orsaken till mitt problem)

Problem:
    Jag kan inte ansluta till internet med vare sig 3g eller gprs, wifi funkar bra men det har man ju inte alltid tillgång till.
    När jag försöker ansluta visas inte ens 3g ikonen uppe i högra hörnet...

(Misslyckade) Försök att lösa problemet:
    -Ändrat APN inställningar
    -Ändrat till att tillåta roaming
    -Är för tillfället i finland så även testat i roaming nät (men nu när jag går in på inställningar och klickar i "Mobilt nätverk" så står det först [Ansluter...] och sedan [Anslutningsfel på grund av felaktiga APN-inställningar])
    -Ännu en gång kollat APN inställningarna
    -Utan någon lycka försökt få hjälp av telia

Några förslag?

Last edited: 24 jul 2010
  2. Erlandsson23

Erlandsson23 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har skrivet felet du har avbeställt allt internet bara att ringa telia och sätta tillbakz det.