Fråga: Någon annan som inte kan bestämma sig mellan Z3 och compact?

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av Zydeco, 24 sept 2014.

1. Zydeco

Zydeco Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en HTC One m7 nu och det svåraste är att jag kan få en större skärm i samma storlek som Ons, eller samma skärmstorlek i ett mindre skal. Kan verkligen inte bestämma mig. Batteritiden mellan Z3 och compact verkar endast skilja en timme enligt mobil.se och phonearena.com. Vet ingen butik i Uppsala som har compact, så har bara känns på Z3, så det är verkligen svårt att bestämma sig. Nån annan som är i samma sits?
    En grej jag har tänkt på är att eftersom One m7 inte har onscreen buttons så så förlora man ett antal pixlar på compact i jämförelse på samma skärm dimension, så Z3 tar man igen det iaf.

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 334

MINA ENHETER

Har samma dilemma. Har just nu en Z2 och kommer byta till en Z3 eller en C. Hade innan en Z1c och tyckte den skärmen var liiiite för liten egentligen och blev jättenöjda med skärmen på Z2, dock är Z2:an lite för stor för mig totalt sett men jag vill fortfarande ha den skärmen ( låter ju inte klokt). Kommer bog inte beställa någon innan jag sett dom o klämt på dom live bara för att få en bättre uppfattning om hur stor skärmen egentligen är på Z3c. Gillar storleken på Z3c då den är enklare att ha i fickan och hantera överlag. Nu är ju Z3 också lite slimmad och kanske är det vad jag saknat på Z2 ? Z2 är lite för bred vilket dom verkar ha tänkt på när det gäller Z3 men även materialvalen kommer avgöra lite mellan 3 och 3c.

3. Celphish

Celphish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sitter också och funderar på detta, Z3:an känns aningen för stor för vardagligt brukande, men det är ju sjysst å ha stor skärm emellanåt (t.ex. i bil eller liknande), å Compacten är lagom stor, men "sämre skärm".
    Dock har jag upptäckt en sak när jag klämt på dem, när jag letar efter lagg (kommer från iOS) upptäckte jag att det fanns massa eftersläpningar på Z3:an (märktes när jag gick in i App Drawer å swipade fram å tillbaks i sidled). Det såg ut som taskiga LCD-skärmar gjorde för massa år sedan.
    Upplever inte samma fenomen på Compacten.
    Nån som märkt samma sak?

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 334

MINA ENHETER

Testade just app drawern på min Z2 och där är det inget lagg alls. Det kan iofs ha med Nova Launcher som jag kör med. Men är det så på Z3 är det ju bara byta till en annan Launcher som man gillar.

Har förresten fortfarande inte bestämt mig vilken av Z3 och Z3c jag ska välja. Z2/Z3 är som sagt lite för stor för mig i vardagligt bruk men på samma gång uppskattar jag den stora skärmen vid många tillfällen. Dock lutar det just nu åt en Z3c trots allt. Har dock ingen brådska att byta så jag ligger nog lågt en stund till (tror jag)

Skickat från Tapatalk

5. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Allt beror ju såklart på hur du själv tycker, för min del är Compact alldeles för liten och gillar lite större telefoner, skulle vilja sett att Z3 var 5.5 istället för 5.2, men det är ju jag :)

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 334

MINA ENHETER

Ja, det är ju tur att alla gillar olika ☺. Annars hade ju det inte funnits så mycket att välja på.

Skickat från Tapatalk

7. TommyTS

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Var ju inne på LG G3 ett tag p.g.a skärmens storlek, men kan inte offra vattentätheten och att det faktum att det är Sony jag överger för något helt främmande, sedan har man ju läst mycket problem med G3 så hoppade den, men var nära :P

8. Droid110

Droid110 Guest

Min order blev restad pga hörlurarna så jag avbokade min Z3C.
    Gick o klämde på Z3/Z3C på nytt i affär och konstaterade att premiumkänslan med Z3 är betydligt bättre än Z3C. Knapparna på Z3C kändes plastiga överlag och gav ifrån sig ett klickljud.. Märkte jag inte första gången jag testade en.

Blev en Svart Z3 istället. :sealed:

Last edited by a moderator: 30 sept 2014
  9. TommyTS

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Härligt, du blir nog nöjd :)
    Tog själv en vit då jag är rätt trött på svar, även den med copparfärg har ju svart framsida, finns ju ingen ide med färg om man har skal på ändå :P

10. Droid110

Droid110 Guest

Det kanske jag blir. Aldrig provat på Xperia-serien tidigare men Z3 kändes bra i handen även för sin storlek (har en S4 just nu).

11. TommyTS

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Mina största problem med Samsung är Touchwiz, klarar verkligen inte av ett sådant hemskt UI, och sedan hemknappen... Knapp 2014 känns inte ok.
    Sedan att Z3 är helt vattentät gör ju inte saken sämre då jag har en dotter som gillar att plaska i vattnet ;)

12. Droid110

Droid110 Guest

UI kommer du ju bort enkelt med en annan launcher. Stör mig dock mycket på samsung då de skickar in bloat till telefonen helt utan förvarning som man inte ens kan avinstallera. Känns ruttet att behöva roota telefonen för en sådan anledning. Ser fram emot batteritiden på Z3.. Skönt att inte behöva ladda den varje dag!

13. TommyTS

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Provade lite olika launchers när jag ägde min S3, men ingenting kommer i närheten av Sonys :-)

Skickat från min C6903 via Tapatalk

14. purity

purity Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Var och kollade på dessa i butik igår och det blir en Z3, den var inte så stor som jag hade trott. Har en Galaxy S4 nu och kan nog leva med den lilla storleksökningen det blir.
    1GB mer RAM samt skärmen är värt den extra storleken tycker jag. :)

Synd att inte Z3 fanns i röd färg dock.