Fråga: Någon ICS-anpassad webläsare (förutom Chrome)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Papazian, 23 apr 2012.

1. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Som topic lyder, finns det någon sådan webläsare där man slipper de 3 prickarna i botten?
    Anledningen till att jag inte gillar Chrome är den undermåliga flikhanteringen (detsamma gäller stockläsaren), utan har använt Dolphin tidigare.

Några tips?

2. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    ICS browser är riktigt bra på det sättet. Man drar fram menyn från höger eller vänster. Sedan laggar dock läsaren mer än chrome, släpar efter liksom. Dåligt på en så ny telefon..

3. SKIBBE

SKIBBE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

@Papazian hur vill du använda flikarna? går ju hur smidigt/enkelt som helst att växa mellan flikar i chrome beta? Stabiliteten kanske är under all kritik, men det är ju beta som sagt

Last edited: 23 apr 2012
  4. bombay

bombay Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

5. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Får jag fråga vad det inte är du gillar med flikarna i Chrome? Själv tycker jag att det fungerar fenomenalt! Bättre än Dolphin som jag körde innan. Man sveper bara snabbt ifrån ena kanten till den andra, och vipps, så har man bytt flik. Mycket smidigare än så kan det inte bli enligt mig. :)

6. SKIBBE

SKIBBE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Precis det jag syftade på ;)

7. Papazian

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Det låter visserligen ganska smidigt, men jag är van vid att byta flikar med volymknappen (hade nog kunnat vänja mig vid svepet). Men Chrome faller tyvärr på att den inte kan öppna externa länkar i olika flikar (om jag exempelvis trycker på länkar från min reader- eller twitterwidget så öppnas dem över varandra).

Ska kolla in ICS Browser + !

8. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det där med volymknapparna i Dolphin visste jag inte, får testas någon gång! :)
    Och det med externa länkar har jag aldrig märkt av. Men det låter konstigt, desktopversionen öppnar ju i en ny flik, så den mobila borde kunna göra det med, så håll utkik efter uppdateringar, borde nog komma snart! :)

9. Papazian

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jo, det är en konstig miss, men det är som sagt en beta. Problemet står också överst över "kända buggar" :)

Har laddat ner både ICS Browser+ och Quick ICS Browser. Ser verkligen ingen som helst skillnad mellan dem 2. Är det någon som vet någon konkret skillnad?

10. Papazian

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Kör vidare på ICS Browser plus som fungerar ganska bra. Dock så fungerar inte flash trotts att jag slagit på det i inställningarna. Är det andra som upplever samma sak?