någon konstigt med mobilen! HJÄLP !!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av någon123, 17 sept 2010.

1. någon123

någon123 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej :D

har ett litet problem som jag undrar om det skulle vara möjligt att fixa smärtfritt (delvis utan att behöva formatera mobilen..)

för några timmar sedan sorterade jag lite apps och lekte lite med mobilen och installerade lite apps. Då såg jag att ram minnet började bli väldigt högt även om jag använde memory booster så jag bestämmde mig för att starta om den.
    Efter att ha startat den började den uppföra sig väldigt konstigt och den laggade väldigt mycket i början. Detta är något jag kan ta eftersom jag sällan startar om telefonen men sedan märkte jag att det var något mer som var fel...:

1: Vissa widgets funkar inte utan det står helt enkelt "problem vid inläsning av widget". trodde först att det var något fel på minnet men det var det inte.
    de widgets som funkar är youtube, inställningar widget ( wifi, bluetooth, gps, osv) och google sök.

2: i högra hörnet, precis under stället där tiden och andra grejer står, finns det någon konstig, väldigt liten text som ändras ungefär 1 gång / sekund och nya ord kommer fram. sedan är det också någon sorts mätare som jag inte förstår med siffror som 1.49 / 1.75 /2.23 (stod exakt så under en sekund).
    några av orden är till exempel: aper.oceamwaves, system_server, tvoutserver,com.antivirus.

om någon vet vad det är skulle jag vara tacksam om ni kunde berätta :S

och skratta inte åt mig :)P) för jag är ganska ny med android (bytte från winmo).

tack i förskott :P/ Edin

[EDIT] verkar vara ett aktivt forum eftersom 15 personer redan läst inlägget :D hoppas att någon kan lösningen :D

Last edited: 17 sept 2010
  2. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

De där 1.49... siffrorna känns som nån gps data (såg liknande siffror i GPS status appen för en liten stund sen). Men i övrigt är det nog nån mysko app som spökar... Börja avinstallera ;-)

3. någon123

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

will do :D en sak jag undrar är var apparna installeras, för jag demonterade det interna minneskortet och tog ur det externa och inget ändrades Oo

4. tlew

tlew Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hur tar man ur det interna kortet?

5. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Avinstallera i market om du installerat därifrån... Annars går du in i program, trycker på meny knappen och välj redigera

6. någon123

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det gör man inte :P man går in på inställningar/minne och trycker bort det

7. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Kör du en lagfix på telefonen? Det är rätt typiska symptom för ext2-gone-wrong.

Kör du One Click Lagfix appen kan du testa köra en repair/cleanup från den. Det kan hjälpa.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

8. någon123

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kör ingen lagfix, tycker inte att det behövs men kan prova. blir förvånad om det tar bort problemet...

tack för alla svar btw:D

9. någon123

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

om det vore ett program som gjorde detta, borde jag väl kunna stänga ner det?

de enda tjänsterna som kör är gtalk (ingen aning vad det är (kan man ta bort det?)), ocean waves (bakgrund) och swype (tangentbord).

Det finns dock en massa program som verkar köras (eller iaf enligt program hanteraren-meny-filter-körs). ska prova att ta bort ett i taget och se vem som är boven ^^

[EDIT] har stängt ner allt nu (och använder bara 38% ram som förr i tiden ( 1 vecka sen :P) men problemet kvarstår

[EDIT2] detta är riktigt konstigt... ska försöka starta om och se om något har ändrats...

10. någon123

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

märkte nu 2 saker:
    1: den udda texten kom fram efter att det stod att den körde en mediasökning på det interna minneskortet. vilket då betyder att felet är där?

2: nu funkar "aktiva program" widgeten också...

[EDIT] sökte i minneskortet och hittade 1 ändring, en nu mapp. Den tillhörde nån lögndetektorapp som jag lekte med lite :)P) och har nu avinstallerat appen och raderat mappen...

...nix, ingen skillnad... :(

ska nu försöka un-roota den... börjar få slut på ideer :S

11. någon123

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

blev en återställning.... :S tack igen för förslagen :D