Någon med en Motorola Milestone som kan testa det här?

Diskussion i 'Applikationer' startad av ch08, 12 jul 2010.

1. ch08

ch08 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!
    Funderar på att införskaffa en Motorola Milestone, men skulle behöva lite hjälp först.
    Då den inte verkar finnas i Sverige, förutom hos några nätbutiker så kan jag inte testa det här själv och jag vill gärna veta att det fungerar innan jag köper telefonen.
    Är synskadad och för att kunna använda telefonen behöver man installera en s.k skärmläsare som heter Talkback. Om jag inte är helt fel underättad så ingår Talkback från början på Motorola Milestone, men är inte helt säker.
    För att aktivera Talkback, titta under settings och accessibility eller om ni bytt språk borde det finnas under inställningar och tillgänglighet eller hjälpmedel eller liknande.
    Vet inte om det finns en talsyntes installerad, Svox men den r bara på engelska. Installera Espeak från marketplace och testa om Talkback läser upp det på svenska.
    Har försökt attt få grepp om hur mycket som är tillgängligt, men utan framgång. Vet bara att SMS och samtalshistoriken plus lite andra program är tillgängliga.
    Någon som skulle vara intresserad av att hjälpa mig med det här?
    Hade lite andra frågor också. Hur är tangentbordet, känns det bra att skriva på? Är F och J markerade?
    Tack för hjälpen!