Någon med kunskap om lagar & juridik? Hjälp!

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av infexis, 4 dec 2014.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hej, såhär är det. Jag har varit i kontakt med min operatörs kundtjänst och fått viss info som gynnar mig men inte dem. Har fått bekräftat på mail och telefon flera gånger det vi pratat om, jag ville också ha inspelning men de vägrade. Problemet är att den informationen är felaktig (egentligen), men eftersom jag fått det både sagt och skrivet på mail, samt blivit lovad en bekräftelse hem på allt. Jag tror att de kommer upptäcka vad de gjort efteråt och vilja dra tillbaka det och annullera det vi kommit överens om. Detta har att göra med personalens okunskap och att deras system är skit helt enkelt, så vill jag utnyttja det.

Min fråga är alltså, vad har jag för rätt som konsument och hur bär jag mig åt ifall det drar tillbaks överenskommelsen?
    Nu frågar jag alltså om lagar och regler som gäller, så att jag har nåt backup när det behövs (för det kommer hända)

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Du behöver inte deras tillåtelse för att spela in samtalet med kundtjänst. Så länge du själv deltar i samtalet är det helt ok att spela in. Men du kan inte kräva att få kopia på deras eventuella inspelning.

3. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Det där visste jag inte, jag trodde att man måste få godkännande, vilket jag inte fick.
    Men är det någon som vet hur sånt här funkar då? Personen har gjort ett grovt fel, systemet var ur balans whatever jag vet att de kommer skylla på allt möjligt. Frågan är bara om mail bekräftelsen räcker för att få igenom grejen eller kan de göra vad de vill? Får jag inte hjälp här funderar jag på att kontakta en advokat och be om rådgivning. Skulle det vara så att de envisas så är det möjligt att ni får läsa om detta i medier i framtiden.

Last edited: 4 dec 2014
  4. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Du kontaktar konsumentombudsmannen i din kommun i första hand. Sen säger de till dig hur du ska gå tillväga sen.

infexis gillar detta.
  5. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tack så jätte mycket!