Någon med vit o2x?

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by kruppin, Jan 7, 2012.

1. kruppin

kruppin Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Funderade på, den vita optimus 2x kom ju lååångt efter den bruna, så de kan ju möjligtvis ha fixat några hårdvaruproblem med den. Så är det någon här som har den vita 2x? Och isf, funkar den bra? :)

2. gump

gump Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har en nu vit sådan. problemet är att jag är ny på smartphones. men har haft den kanske en vecka å jag tycker den är bra. tycker dock mottagningen är sämmre än min traditionella mobil märkbar skillnad. men jag hade nästan räknat med det. då jag vet att alla med touch mobil har sämre täckning.

roota den nyss med superoneclick å lekt med setcpu. å kör android 2.3.x så nu vill jag köra Crom så jag snor tråden å frågar enkelt om jag bara följer guide/er å smackar in CM7. eller ska man göra något innan först ? den e ju rootad..(skapar en ny tråd om jag känner mig vilsen) vill bara känna mig säker i början så jag inte fuckar upp den...

3. slibit

slibit Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Här är en bra guide: http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/LG_Optimus_2X:_Full_Update_Guide

Då du redan har root kan du skippa det steget.

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

4. jocke888

jocke888 Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Jag har en vit sedan 3 veckor och den fungerar förvånansvärt bra. Jag hängde en del på detta forumet innan jag köpte luren, och märkte då att optimusen var riktigt nedsnackad. Jag tänkte ändå att, till ett såpass bra pris (2500), kan jag nog få till ett bra custom ROM, som kan få luren att lira fint.
    Men efter 3 veckor har jag fortfarande inte rootat och ROM:at, men den funkar fortfarande tillfredsställande med stock 2.2. Det jag saknar är mest generella 2.3-funktioner.
    Anledningen att jag inte bytt ROM är att jag inte bestämt mig för vilket ROM jag skall välja, samt att luren funkat bra som den är. Den dagen den börjar sega, byter jag ROM innan jag hinner säga LG suger. Tipsa gärna om bästa ROM:et :-)

5. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du saknar funktioner i 2.2 är det väl bara att uppdatera till 2.3? Den har ju funnits ute från Lg ett tag nu. Bara ansluta kabeln till datorn och uppdatera. Eller menar du något helt annat som jag missat nu :)?

6. jocke888

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Hehe, ja, det är bara att uppdatera om man vill det. Problemet är att om man hänger på Optimus-forumet ser man ganska snabbt att väldigt många har fått problem efter de uppgraderat till LG:s 2.3:a. Helt enkelt verkar de flesta vara överens om att LG:s 2.3 är under all kritik, och att 2.2:an höll bättre kvalitet. Därför känns inte LG:s 2.3 som ett alternativ.
    I och med att jag har min LG i jobbet behöver jag ha stabilitet på den. Jag har en Zte blade privat som jag leker med olika nightlies med, men så vill jag inte ha det med jobbluren. När jag väl uppgraderar, vill jag göra det till en stabil image. CM7 verkar vara bästa alternativet för tillfället, men jag väntar tills GPS och kamera är 100% stabila, vilket många påpekar att de inte är i CM7.

7. Magnus72

Magnus72 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min förra Optimus 2x är riktigt stabil med 2.3. Nu är det dock frugan som äger den men den är stabil så jag kan rekommendera att uppgradera den. Dessutom roota den ska du helt klart göra.

jocke888 likes this.
  8. jocke888

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5