Någon med xperia pro som kan hjälpa mig?

Diskussion i 'Allmänt' startad av emdroid, 25 okt 2011.

1. emdroid

emdroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en xperia pro och jag undrar om det kan vara någon bugg i min. Om jag går in i meddelandeinställningar och klickar bort "meddela i statusfält om nya meddelanden" så stänger den automatiskt av meddelandesignal och vibration också. Jag kan inte välja att ha dem två på - om jag klickat bort meddela i statusfält om nya meddelande.

Någon med xperia pro-lur som kan kolla om ni har likadant?

Jag gillar ju inte alls att man ser vad som står i smset i statusraden.. laddade hem en ny sms-app, men då krockar den med den inbyggda meddelandetjänsten. Man får dubbla sms och stänger ja av ovanstående så får jag då inte heller någon smston..

2. skrot

skrot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det är likadant i min xperia ray i alla fall.
    Men det ska fungera om du installerar en annan sms-app som du har gjort. Stäng då av notifiering av nya meddelande i original sms-appen, sen ställer du in ljud och vibration i den nya appen istället.
    Vet inte vilken sms-app som du har installerat, men jag kör med Go sms och där kan man ställa in om smsets innehåll skall visas i statusraden eller inte.

3. emdroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag laddade hem handscent, och stängde ja av notify i orginalappen så spelade de ingen roll om jag satte på ljud eller så i den nya - den gick efter den gamla. Riktigt weird. Kanske ska prova om ja får samma problem med go sms.
    I handcent kunde man också ställa in så man inte såg vad de stod i statusraden, så allt var frid och fröjd med den tills ja stängde av notigy i orginalappen.

Får du även upp att du har fått sms i orginalappen? Den går ju inte ta bort helt från telefonen, och om ja går in i menyerna och ser den, så står de även där att jag fått sms. De spelar ingen roll om ja öppnat den via nya appen. Men de kanske är något man får leva med?

4. skrot

skrot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag använde handcent förut och fick trots det både ljud och vibration även om jag hade stängt av det i originalappen (vill jag minnas). Kanske är någon inställning, men det är längesen jag bytte till go sms så jag kommer inte ihåg det.

Jo går jag in i appdrawern och kollar ikonen för "Meddelanden" så är det en liten indikation där som visar en siffra med nya sms. Men det är ingenting jag bryr mig om direkt, så länge jag slipper dubbla notifikationer i statusraden och eventuellt ljud/vibration så är jag nöjd ;).

I go sms ska du i alla fall få ljud och vibration trots att du stängt av det i den andra appen. Du kan även ställa in eget vibrationsmönster och olika vibrationer beroende på vem du får sms av.

emdroid gillar detta.
  5. emdroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska in och testa den, tack för hjälpen!