Någon mer som som vill ha ett litet fartmonster?

Diskussion i 'Allmänt' startad av inza, 9 feb 2011.

?

Skulle du vilja ha en liten snabb Androidtelefon?

1. Ja

27 röst(er)
    67,5%
  2. Nej

13 röst(er)
    32,5%
  1. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Hej, har undrat detta ett tag nu eftersom det inte verkar komma en ända snabb telefon med skärm under 4 tum och 1GHz processor. Skulle verkligen vilja ha en telefon som är mindre än iPhone 4 med Android och 1 GHz prolle och något passande grafikchip (så man kan köra Flash och spel utan lagg).

Ända telefonen är väl X10 mini pro 2/Duo som det inte finns mycket info om förrutom rykten om 800 MHz/1 GHz.

Någon som vet någon sådan kommande lur? Skulle va kul om Wildfire 2 som tydligen läckte bild på i reklam hade typ 1 GHz prolle, 3,2" 800*480 skärm, 5 Mp kamera och kostade ungefär 3k.

android3.0 gillar detta.
  2. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Swedroid drog ju ut en nyhet idag på startsidan. Ryktas om en desire 2. På 3,7" super AMOLED-skärm, 1 GB ram och duel core processor

Borde väl vara nått. Om rykterna är sanna dvs.

Sent from my X10i using Tapatalk

3. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jo, helt klart. Men jag skulle nog vilja ha den ännu lite mindre. Tycker att det finns inget riktigt mellansegment när det gäller Android. Du har telefoner för 2k som inte är mycket att hänga i granen. Sedan finns det en del för 3000 som bara är marginellt bättre än de för 2000 ex. Optimus Chic, Galaxy Ace. För 4000 kroner får du de gammla high end telefonerna och runt 5k kostar alla high-end.
    Skulle vilja se bättre telefoner på 3000 kroners nivån :) För som det är nu känns det inte lönt att köpa något mindre än en Optimus 2X på grund hur sjukt snabb den är.

Dock skönt att se en telefon som inte har 4" skärm. Börjar bli löjligt stora nu.

4. Aash

Aash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag håller med och har tänkt precis samma tanke som du. Varför måste alla de bästa och snabbaste mobilerna vara så stora och klumpiga?!
    3.7" kan vara okej, Desire är faktiskt inte så mycket större än min Legend, men om de är större än så blir det bara jobbigt att ha med sig dem.

Desire 2 kan nog vara intressant, den har ju metallskal också. Blir svårt att byta till något annat efter Legenden.

5. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

3.2" på Tegra2 hade vart något.

6. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Meizu M9, eller Huawei X5 kanske?

7. Agge_

Agge_ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ni alla missat Motorola Defy?
    3,7" skärm i en väldigt liten formfaktor (inte mkt mer än en skärm),
    Sen att den är vatten-, stöt- och dammtålig gör den inte precis sämre.
    Den har en 800 MHz processor men den går utmärkt att klocka upp i 1 GHz och t om. 1,2 GHz.
    Det var främst den lilla storleken på telefonen som gjorde att ja fick upp ögonen för den, sen att resten var rena drömmen var bara en bonus

8. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:

:D

9. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Om den va på svenska så skulle den ju vara ett klockrent köp, inte för man inte fattar utan för att man inte orkar pilla för mycket med tangentbord och sånt. eller det kanske man gör iofs men hur ligger det till med garanti och sånt med den?

...och har den flash? Måste ha det på vilken telefon jag nu än köper.

Meizu M9 är ju exakt vad jag vill ha hårdvarumässigt. Litar dock inte på företaget och tvivlar på att den kommer till Sverige. Hur fick de in samma upplösning som retina på android btw, det är väl max 800*480?

Helt klart, fast hade nog föredragit 3.5" i lika kompakt formfaktor som 3.2" modellen. (som att ZTE Blade är lika stor som LG O1)

Last edited: 10 feb 2011
  10. Agge_

Agge_ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, den har blixt på kameran (antar att det är det du syftar på).
    Det finns stabila Froyo-ROMar ute som är multi language. Och angående tangentbordet så går det naturligtvis få svenskt tangentbord med åäö, det har inte med språket på operativsystemet att göra utan går att fixa till såväl swype som andra tangentbord.
    Eftersom både Webhallen, CDON.com och nu även NetOnNet säljer den så kommer den naturligtvis med garanti.

11. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Han menar självfallet stödet för flash i webläsaren och svaret är nja. Den kan visa flash men inte i den utsträckning som en PC-lik surfupplevelse levererar. Detta går att läsa på Adobes hemsida.

12. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag menar att den ska ha flash såsom Desire har det. Det som kom med 2.2 men bara fungerar med processorer av version snabbare(t.ex. snapdragon).

Detta är anledningen att jag vill ha det: http://www.fulltiltpoker.com/sv/rush-poker-mobile

Men vill även ha det bara för att ha flash på telefonen helt enkelt.

Dessa stabila Froyo romar har inget Moto-blur då? Tycker inte om utseendet på det.

13. Agge_

Agge_ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hahaha, jag måste ursäkta min dumhet. *jag låtsas som jag skrev kamerablixten på skämt, och går och gömmer mig under sängen*. Defy har samma tillgång till Flash som alla andra Froyo (2.2)-ROMar har, dvs. stöd för flash men som föregående talare sade så är det inte direkt dator-prestanda på flashen, men fungerar vad jag läst gott och väl till det mobil-flash-grejer är gjorda för, och prestandan har visat sig över förväntan på de flesta Defy-ägare. Så om flash-applikationen du vill använda fungerar på Desire så skulle jag vilja säga att den mer än väl fungerar på en Defy också (enbart efter vad jag läst på XDA och andra ställen).

14. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jo jag tycker att 4" är på tok för stort.

Jag skulle gärna ha en på ~3,2"!

15. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Av just den här anledningen valde jag en Motorola Defy. Den är perfekt i storlek och har en skärm som är 3,7 " stor. En perfekt kombination. Språket trodde jag skulle bli ett problem men efter att ha installerat morelocale 2 så är det inget problem, allt blev inte på svenska men har man tidigare erfarenhet än android är inte engelska ett problem. Det pratas ju även om att Motorola är på väg in i Sverige igen, förhoppningsvis tills lanseringen av android uppgr 2.2 och då blir det ju svenska i telefonen.
    Tangentbord med åäö är ju busenkelt att fixa, ja la in Swiftkey direkt och det fungerar skitbra.

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk