Någon Moderator som kan agera mellanhand?

Diskussion i 'Allmänt' startad av pikkilini, 16 aug 2011.

1. pikkilini

pikkilini Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej!

Har med en annan medlem här på Swedroid bestämt för att göra ett mobilbyte. För att båda ska känna sig trygga så skulle det vara skönt att ha en mellanhand som kan kontrollera paketen.

Finns det någon moderator som kan tänka sig att ställa upp skulle det vara jä*ligt snällt!

Bytet skulle i sådana fall göras så fort som möjligt då båda är sugna på att byta :)

Förövrigt så bor han i Göteborg och jag i Örebro, bytet är en SGS2 mot iphone4.

Last edited: 16 aug 2011
  2. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Hm, och vilken försäkring har ni då på att paketen helt plötsligt inte försvinner då? Nu säger jag ju inet att någon av moderatorerna på forumet är hycklare, men att det vore smart att tänka till innan man skickar ett paket till en okänd person. :)

Dessutom, skulle någonting hända med paketen under fraktens gång så lär ju moderatorn få all skit, förvarnar bara och vill inte alls synka för någon eller något. *End of partypooping*

3. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Ingen moderator, men jag kan :D

Annars var det bra initiativ, lite osäker på valet av forumdel... Platsar ju bäst i köpochsälj, men det är ju inget köp/sälj/byte heller :S.

pikkilini gillar detta.
  4. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

använd payson eller internetgiro

E: såg att det var ett byte, my mistake

5. pikkilini

pikkilini Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Beyorn: Min tanke var att är det någon man kan lita på i Swedroid så är det Moderatorerna. Främst för att jag personligen har svårt att se dom försöka lura folk här och det är lättare att lita på dom än någon medlem här. Men sen är jag kanske naiv också. Paketen skulle skickas som rekommenderat så att det skulle spårlöst försvinna är ju föga troligt :). Att det händer något med paketen under fraktens gång är väl inte så stor chans. Speciellt om man återigen, skickar det som rekommenderat.

Dreamhawk: Forumdelen är kanske inte det bästa, kunde dock inte komma på något bättre. Mod får gärna flytta tråden ifall det är fel.

Förövrigt. Har löst hela grejen på ett bättre sätt, en polare ställer upp och möter upp killen. Det känns tryggast!

P.S Tack Dreamhawk för att du erbjöd dig att agera som mellanhand!

6. Themilomax

Themilomax Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Skriv ut bådas adresser och personuppgifter här så får vi se vem som vågar lura vem. ;)

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Skicka båda till mig ;)