Någon som använt proguard?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Maxxan, 9 mar 2011.

1. Maxxan

Maxxan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är det någon som använt proguard tillsammans med eclipse? Skapar man en ny app med ett mellanslag i namnet och sen testar exportera appen klagar proguard att den inte kan hitta filen (pga att det är ett mellanslag). Hur löser man det? Hittade inget när jag googlade som löste problemet. :/

2. the_bean

the_bean Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har det löst sig? Jag konfigurerade det nyss och det verkar fungera. Kan skriva hur jag gjort isåfall.

3. Elis

Elis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tyvärr är det ett känt problem med proguard och det enda du kan göra är att byta ut alla "space" med tex "_" alternativt har jag hört att man gör en länk utan "space" till en path med "space".

4. Maxxan

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nej, har inte löst sig så all hjälp är bra. :D

@Elis Hur menar du med "gör en länk utan "space" till en path med "space""?

5. Elis

Elis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

"
    In case anyone comes to this question not knowing what junction points are, like I did, look into them because they made this way easier than trying to move eclipse and the sdk. If you have windows vista or beyond look into mklink. Junction points basically allow you to make a hard shortcut so you can link to the current directory location, but with a new name. For example: You can make a junction point folder called C:/Android/ link to your C:/Android Directory With Spaces In It/ Then you don't have to move anything. Thanks Viktor for the suggestion. – littleFluffyKitty Feb 9 at 18:36
    Also, to save someone else time... You have to change your eclipse settings to use the new location for the sdk (Eclipse: Window > Preferences > Android > SDK Location) and change the location of your projects, which may mean removing them from the workspace and importing them back in with the new path. – littleFluffyKitty Feb 9 at 18:45"
    Länk till sidan som detta är utklippt ifrån

Bästa lösningen är dock att döpa om sökvägar som c:/min android installation/eclipse till c:/min_android_installation/eclipse.
    detta gäller även sökvägen till projektet.

Maxxan gillar detta.
  6. Maxxan

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Okej, tack! Jag ska testa mig fram!