Fråga: Någon som har en Ugoos UT1?

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Linuso, 12 sept 2013.

1. Linuso

Linuso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

2. Trhuster

Trhuster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har en Minix X7 som du säkert sett i andra trådar. Fördelen med den är att så många håller på att bygga nya roms till den hela tiden. Det finns en custom rom som jag vet om till Ugoos UT1.

Hårdvaran är ju mer eller mindre densamma förutom 8GB NAND FLASH och en mindre usb port men jag har sett i alla fall en kille rapportera bra video med stock rom på Ugoos UT1 vilket det inte är på Minix X7 stock rom.

3. dlimi

dlimi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft en i ett par dagar nu. Mitt intryck av den än så länge är väl lite sisodär. Stockromen som kommer är besudlad med en jäkla massa skräp och även om man kör en annan launcher gör det sig påmint.

Med stockromen fick jag XBMC att spela upp 720p filmer bra med XBMC's egna spelare (med libStagefright). MX Player klarar även av 1080p helt ok.

Dock valde jag att byta ut stockromen ganska fort mot freaktab's custom rom. Maskinen blev betydligt piggare och mer ren. Jag kör ett XAF XBMC bygge på den som använder MX Player för uppspelning och den lirar allt jag provat hittills på den.

En sak jag reagerar över som jag fortfarande letar svar på är att bildkvaliteten är rätt usel generellt. Det känns som det är lågt färgdjup och man upplever lite "banding" både i filmer och rent generellt i UI't osv. Det är Mali-400 grafik i den och jag läste någonstans idag att den renderar ut 16bit färgdjup... stämmer det så förklarar det ju ett o annat.

Jag ska tillägga att själva burken rent fysiskt faktiskt är förvånansvärt välbyggd med sitt aluminium chasi...Fjärren är lite plastig men svarar bra. Den funkar även efter rom-bytet.