Någon som har en vattenskadat eller trasig Liquid? Behöver en reservdel.

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Josasp, 13 okt 2010.

1. Josasp

Josasp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tjena!

Jag bytte skärm på min kvaddade Liquid, det är absolut inget jag rekommenderar någon att göra. Hela telefonen är ju tejpad och limmad med endast 4st skruvar!

Hur som helst...

När jag skulle montera ihop fanskapet så gick något helt orelaterat till skärmen sönder, nämligen powerknappen!

Så då köpte jag en helt ny skärm för 800kr i onödan, eftersom det inte går att få tag i den trasiga knappen.

Om någon har en trasig liquid att sälja för billig peng så skulle jag vara överlycklig! Det är sak samma vilken skada det är för det är bara själva flatkabeln med knapp jag behöver.

Alt. om någon vill köpa en liquid med helt ny skärm som inte går att starta så hör bara av er.

2. BENmeister

BENmeister Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

inte så kul att läsa när jag precis är på väg att beställa en ny skärm till min liquid..
    fick du för övrigt den nya skärmen att fungera?

3. Josasp

Josasp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag får upp laddnings symbolen på skärmen om jag stoppar i laddaren men jag kan inte prova den mer än så.
    Jag får ju inte igång telefonen :(

Men lita på mig, du vill inte plocka isär den, ett under att jag fick dit skärmen.
    Synd bara på att knappen pajjade.

Men om du prompt vill byta skärm så kan du ju köpa hela min lur om du vill, plasten kvar på skärmen.

4. BENmeister

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

vad skulle du ha för den isf?
    hur får "proffsen" isär telefonen då? verkar mysko

5. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Dom har dom rätta verktygen och bra sprängskisser antar jag

6. Josasp

Josasp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Kräver inte så mycket verktyg, men de har nog rutiner för vilken ordning allt ska demoteras.
    Dessutom så behöver de nog inte vara så noga med att bevara lim och klisterlister i telefonen eftersom de har nya. Inte vet jag, jag kan bara gissa ;)

Men telefonen är helt enkelt inte till för att reparera :P

Ang köp.
    Jag vet inte vad jag ska ta, men i så fall får du med allt jag kan hitta.
    Batteri, laddare handsfree osv. Det är en svart ej-E Liquid S100, med ny skärm monterad.

Jag skulle rekommendera dig att transplantera hela fronten eftersom skärmen sitter med ett lim som sitter något så jävulskt. Har dock inte tryckt dit displayen så hårt men tror nog att den sitter ganska bra. Var i princip tvungen att ha sönder förra displayen när jag bort den, jag bände försiktigt på alla ställen jag hittade. Men det enda stället jag egentligen fick någon effekt var utifrån på displayglaset vid sidorna, det resulterade i alla fall att glaset separerade från displayen och skärmen blev totalt kvaddad.

Ska någon ha den så kan jag tänka mig 1000kr + frakt om det är rimligt, det är nog så lågt jag är beredd att gå, betalade ju trots allt 800kr för displayen som är helt ny med plasten på.

7. krstec

krstec Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hadde du tittat på nätet innan? Säga vad man vill om nokia men man hittar service manualen till dem på mindre än 5 minuter, där det står exakt hur man gör. Testa du att värma skärmen med fön eller något liknade? Har sett någon gång att skärmar kan vara ditsatt med något sorts värme lim eller något likande.

Det kan vara lite krångliga att hitta, men slog tex på google liquid service manual och fick några träffar. tittat inte på om någon verkligen var manualen men det är mer än ofta de läcker ut från service centren så värt att leta lite, ofta hittar man dem på något mobil forum....

8. BENmeister

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

800kr känns inte värt, då har jag ju trots allt 2 telefoner som inte fungerar. Kanske blir att repa min mobil istället för 1400kr, vilket är det lägsta priset jag hittat.

jag har letat efter sprängskisser och liknande i dagar till liquid utan att hitta. Visst, man får upp några träffar när man söker, men det är bara skräpsidor, och den finns inte där.

9. BENmeister

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

har en acer med en trasig lcd skärm som någon kan få köpa ;)