Någon som har erfarenheter med Capdase Professional Screenguard?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Luzo, 12 aug 2010.

1. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Sökte lite men hittade inga trådar om just denna skyddsfilm.

Nu är det så att jag av en händelse har fått en Capdase Professional Screenguard och är lite småskraj att sätta på den efter jag hört skräckhistorier om folk som tagit bort sina skyddsfilmer (dock inte nödvändigtvis detta märke?) och mötts av en massa klister som fastnat på skärmen. Har Googlat lite men inte hittat så många användbara recensioner heller. Har inte öppnat förpackningen ännu men det verkar som det bara är en skyddsfilm inuti, inget separat klister eller så.

Vad tycker ni, är dessa bra? Har ni hört något om just detta märke? Vill ju ogärna repa skärmen men vill samtidigt heller inte att det ska se fult ut.

Ironiskt nog står det "The greatest guarder for LCD screen" på förpackningen, hehe. :P

Tyckte inte riktigt att frågorna passade in i några av de andra trådarna, bestämde att en separat tråd antagligen skulle fungera bäst. Om någon moderator tycker något annat får jag väl ändra mig. :P

EDIT: Capdases hemsida påstår "-Remove without leaving residue marks", vågar man tro på det? :o

Last edited: 12 aug 2010
  2. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Jag kan starkt rekommendera DQC-160

Den går till och med att tvätta och sätta på ^^

3. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Men det är inte en sån jag fått gratis ju. :( Tack för tipset dock! ^^

Någon som har koll på märket jag nämnde i min post?

4. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Som sagt, vet du först när du testat. Men inga skydd har en liten burk med klister
    som följer med. :) Det är bara Zagg som har en vätska bredvid vad jag vet och i det fallet
    lämnar den inga märken. Även DQC-160 har klister, men det sitter på skyddet.
    Som sagt, du får väl testa eller så köper du något annat. Kör själv med ZAGG, men
    kan rekommendera DQC-160, hade det innan Zagg och jag byte endast för att jag
    ville testa Zagg och nu när jag väl lagt ut 149kr kör jag nog med Zagg tills den är
    utsliten eller jag får ett tokbrott på det. Då sätter jag på DQC-160 igen eftersom
    jag har 2 skydd kvar.

5. Erlandsson23

Erlandsson23 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har prövat dom flesta skydden och copper e skit alltid 1 damm korn kvar under . Slängt ut 600;- på dom. Köp skydd som ligger på ca 30-50;- dom funkar bäst. Så gör jag (jag är extremt petig när det gäller plast skydd.

6. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det blir väl till att pröva själv då jag får lust med det, tack allihop! ;)