Fråga: Någon som har gått från Samsung S2?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av huskul, 5 apr 2012.

1. huskul

huskul Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    551
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

MINA ENHETER

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    hur är batteriet om man jämför
    vill absolut inte veta nåt annat
    viktigast för mig är batteriet

min S2 håller nästan 3dagar för mig

2. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Väldigt svårt att säga för ingen vet ju hur du använder din SGS 2. När jag hade SGS2 fick man den då absolut inte att hålla i tre dagar så det låter som att du inte använder den så hårt :)

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 403
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Min S2a höll ganska precis hela dagen med extrabatteriet, relativt mycket använd under dagen. Min One X har klarat sig bättre än min S2a idag då jag använt den väldigt mycket! Så batteriet är åtminstone lika bra enligt mig! :)

4. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag har aldrig haft en smartphone som håller 3 dagar... Allt hänger ju på hur mycket man använder den. Jag är glad om min håller hela dagen, dvs 12-15 timmar. Laddar alltid på kvällen...

Vad jag har läst är att One x ska ha en väldigt bra standby tid.. men när man använder så drar den en del.

Efter första laddningen så höll min iaf ca 12 timmar och då har jag använt den en del under dagen, 3 samtal.. ett rätt långt samtal. Spelat 2 spel kanske sammanlagt i 2 timmar. Sen det vanliga... kollat market, appar, mail, grejat runt med sense för att testa osv. För mig är det BRA batteritid :)

5. huskul

huskul Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    551
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

MINA ENHETER

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    jag använder den mer som en vanlig lur
    surfar ibland när jag sitter o sk*ter och använder GPS när det behövs
    åker aldrig kommunalt och lyssnar radion i bilen
    har ett jobb där man inte får leka med mobilen

kör med 2000mAh batteriet och stänger ALDRIG av den på natten
    har hänt att den har hållit 4 dagar oxå
    Bluetooth är på 24h hade WiFi på förut oxå men då märkte man att det gick en hel del batteri
    kunde då ha max 2dagar
    min Desire fick jag ladda varje natt
    annars var man utan telefon dagen efter

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Samma sak som en galaxy nexus.. drar ingenting i standby men äter som en svulten häst när skärmen är igång.. priset man får betala för den fina skärmen tyvärr ;)

7. Kent

Kent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 122
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Platta:
    Ipad air M1
    Platta 2:
    Ipad 10.5 pro
    Behöver du verkligen GPS när du sk*ter?

Jag har gått från SGS2 till HTC One X men har tyvärr inte hunnit testa batteritiden. Batteriet dog dock ganska kvickt efter första laddningen, hoppas det blir bättre. Min SGS2 höll faktisk ganska länga med 2000mah batteriet och speedmod kernel (ibland 3 dagar). Ska bli spännande och se vad en bra custom rom och kernel kan göra för One X.

8. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 296

MINA ENHETER

Jag har gått från Galaxy S2, men kan inte göra ett komparativt uttalande känner jag.
    Kopplade ur min One X klockan 9 i morse, har kört med WIFI hela dagen, laddat ner och installerat ett 40-tal appar, testat några av dem, kollat mail, nyheter, Facebook några gånger, ringt två normallånga samtal, skickat 4 SMS, har nu precis 2% kvar av batteriet.
    Har också installerat Nova Launcher och grejat med hemskärmen i sammanlagt... 30 minuter kanske.

Antar att WIFI och all nedladdning har gjort sitt. Men jag är nöjd i det stora hela; jag förväntar mig inte mer än att det ska hålla en dag. Laddade alltid min Galaxy S2 varje natt, kommer göra detsamma med One X.

9. frosse87

frosse87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag hade fulladdat batteri och fem timmar senare var jag tvungen att ladda igen.. Väldigt mkt användande dock! Jag upplever det som att sgs2 hade bättre batteri.... Finns även andra saker som var bättre med Samsung.. Snabbare surf och mindre lagg är två saker.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

10. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 131
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Hehe han menade nog bara att han surfar när han sk*ter.

SGS2 med stora batteriet räcker lätt i 2 dagar för mig med vanlig användning och då sparar jag inte på användandet. Det är expectionellt bra och HOX kommer nog inte i närheten av det. Den större skärmen gör sitt men det ska bli kul och se vad en batterisnål kernel med en bra custom ROM kan göra.

11. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    502
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    ska beställa en one x nu och jag har en sgs2 nu, så får vi se vilken av dem som kommer säljas :)

12. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jag har gått från SGS2 till Hox. Personligen väljer jag Sense vilken dag som helst före det nuvarande TW så bara det gör valet enklare för mig. Sedan hade jag vissa problem med SGS2ans lågupplösta skärm, tycker den kändes fruktansvärt ful att titta på om man jämför med HOXens.
    Överlag gillar jag HTCs telefoner bättre då de känns mer stabila/"vuxna" på något sätt. Sedan slår ju HOXen SGS2an på fingrarna när det kommer till design med. Där tycker jag Samsung har lite att jobba på!

Men överlag var jag skitnöjd med min SGS2a. Det var en grymt bra telefon hårdvarumässigt som aldrig krånglade för mig. Sedan blev den lite buggigare med ICS men det lär ju rätta till sig efterhand.

Två bra telefoner helt klart men HOXen tilltalar mig mer! Får vi bara hoppas den håller bra med!

Oj missade att svara på själva frågan! :D

Jämfört med min SGS2a med standardbatteri på ICS drar min HOX mindre kräm. Sedan tror jag det beror på en buggig ICS för Samsungs del förvisso. Överlag har jag inga problem med vardagsanvändningen med min HOX kontra batteritiden!

Janne303 gillar detta.
  13. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Också gått från S2 till One X. Hittills gillar jag Sense bättre än TW.

Saknar dock att man kunde aktivera wifi/bluetooth etc genom rullistan. Saknar även menyknappen så man kunde låsa upp luren lätt, tycker powerknappen på One sitter korkat placerad.

Skulle aldrig uppgradera om man inte fick gratis lur. Det tycker jag inte är värt det. Men föredrar One X helt klart nu. Blev väldigt besviken på ICS-romen som är släppt till S2. Det är den sämsta romen jag någonsin använt till den, och den halverade dessutom batteritiden.

Skärmen på One vinner med ;)